سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
کد مطلب : 130769

حمایت از پیشنهاد رئیس جمهور چرا؟

رهبر معظم انقلاب در سال 1392 درباره سفر رئیس جمهور وقت به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بودند؛«برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود.»
اشاره ایشان به گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور وقت با باراک اوباما و دیدار وزیر خارجه وقت با وزیر خارجه آمریکا در راهروی سازمان ملل بود.
همان دیدار و گفت‌وگوی تلفنی که البته از محتوای کامل آن مردم آگاه نشدند و صوت آن منتشر نشد،‌ اتفاق مثبتی را باعث نشد دلیل آن هم روشن است، دشمنی آمریکا با ایران اسلامی ریشه دار و عمیق است و تصور این که ایالات متحده زمانی دست از دشمنی با ایران اسلامی بردارد ساده انگارانه است. در کنار ایالات متحده، رژیمی قرار دارد که زیر سایه حمایت آن سال‌ها است دست به جنایت می‌زند و یک کشور مستقل و دیرینه را به نام فلسطین اشغال کرده است.
رژیم جعلی و موقتی اسرائیل که در شرایط بحرانی به سر می‌برد و یکی از دلایل به وجود آمدن وضعیت وخیم این رژیم سیاست‌های ایران و جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است،‌ نزدیک به یکسال است در غزه جنایت می‌کند و اکنون نیز لبنان را هدف قرار داده و در مقابل حزب الله نیز حملات گسترده و ویرانگر خود را برای دفاع دارد.
مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا رفته رئیس جمهور در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا سخنی گفت که به نظر می‌رسد بجا نبوده و باید در چنین مواضعی، دقت بیشتری را داشته باشد.
رسانه‌های آمریکایی نقل قولی از رئیس جمهور کشورمان را متتشر کردند که در دیدار مدیران ارشد رسانه‌های امریکا گفته بود؛ایران حاضر است سلاح‌های خود را زمین بگذارد به شرط آنکه اسرائیل هم سلاح‌هایش را زمین بگذارد.»
هر چند این سخن از سوی سید عباس عراقچی وزیر خارجه که در آن نشست حضور داشت تکذیب شد اما فایل صوتی آن نیز منتشر شد و تایید کرد که آقای پزشکیان این سخن و موضع را گفته است. روشن است که سیاست ایران در قبال رژیم صهیونیستی روشن است. ایران اسرائیل جعلی را به رسمیت نمی‌شناسد با رژیمی که از سوی ایران مشروعیتی ندارد نمی‌توان صلح کرد.
ضمن آن که ریاست جمهوری در جایگاهی نیست که بتواند در باره مسئله مهم و حساسی مانند رژیم صهیونیستی و زمین گذاشتن سلاح از سوی ایران به شرط زمین گذاشتن سلاح از سوی رژیم جعلی اسرائیل سخن بگوید.
جمهوری اسلامی ایران سال‌ها تلاش کرده است تا در زمینه نظامی و دفاعی وضعیت خود را ارتقاء دهد تا یک بازدارندگی کامل مقابل تهدیدات دشمنان ایجاد کند.
آیا می‌توان به دشمنی که به راحتی و بدون کوچکترین عذاب وجدان در مقابل جنایاتی که مرتکب شده و می‌شود، اعتماد کرد؟ حتی اگر این رژیم هم پیشنهاد رئیس جمهور را بپذیرد که قطعاً فریب خواهد بود، نمی‌توان اعتماد کرد.
دلیل آن هم روشن است، ایران در برجام به آمریکا اعتماد کرد اما ایالات متحده توافق هسته‌ای را زیر پا گذاشت و اروپا نیز در تبعیت از آن اقدام مشابه انجام داد.
مسئله این ماجرا یعنی سخنان رئیس جمهور در اینجا نامناسب‌تر می‌شود که اصل سخنان ایشان از سوی وزیر خارجه تکذیب می‌شود و معاون راهبردی رئیس جمهور نیز می‌گوید؛ «به جای رسانه‌های صهیونیستی به خدمتگزاران خود اعتماد کنیم.»
کسی به رسانه‌های صهیونیستی اعتماد نکرده است آقای ظریف، از معاون راهبردی رئیس جمهور و وزیر خارجه انتظار می‌رود که مشاوره‌های درست دقیق، در چارچوب منافع ملی و کارشناسی به اقای رئیس جمهور بدهند. این که آیا چنین موضعی نظر آقای رئیس جمهور باشد، تردید وجود دارد چرا که پس از این سخنان برخی از افراد جریان سیاسی اصلاح طلب به دفاع از آن پرداختند و گفتند، اینکه رئیس جمهور گفته باشد «اگر اسرائیل سلاح‌های خود را زمین بگذارد، ما هم زمین می‌گذاریم» چه مشکلی دارد که عده‌ای در خارج و داخل کشور بر سر آن جنجال به پا کرده‌اند؟»
رژیم صهیونیستی مشغول سوء استفاده و بهره‌برداری از مماشاتی است که با آن می‌شود. این رژیم دست از جرم  جنایات خود بر نمی‌دارد و برای این که نشان دهیم این رژیم نرمال نخواهد شد نیازی به اتخاذ چنین مواضعی نیستیم چرا که برای ایران هزینه سیاسی خواهد داشت. آنهایی که طاح چنین پیشنهادی بوده‌اند متوجه می‌شوند که چه گفتیم.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcd9z0fnyt0s56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی