?>?> «غزه» جهان را بیدار کرد | سیاست روز
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
کد مطلب : 130893
نگاهی بر اولین سالروز طوفان الاقصی

«غزه» جهان را بیدار کرد

پیکرهای بی‌سر کودکان و شهادت افراد معلول جنایت جدید اسرائیل
«غزه» جهان را بیدار کرد
در روزهای اخیر در سالروز طوفان الاقصی بسیاری از کشورها صحنه تظاهرات حمایت از فلسطین است که برگرفته از پیروزی غزه در بیداری جهانی است هر چند که صهیونیست‌ها همچنان به جنایت و کشتار در غزه و منطقه می‌دهند چنانکه دیروز  پیکرهای بی‌سر کودکان و شهادت افراد معلول بخشی از جنایت این رژیم بوده است.
در بیداری جهانی که نتیجه مقاومت غزه از جمله صدها هزار کودک است، کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، شیلی و اکوادور نیز همراه با موج جهانی تظاهرات ضدصهیونیستی، شاهد تجمع‌های گسترده در حمایت از فلسطین بودند.به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، بسیج جهانی معترضانی که خواستار پایان نسل‌کشی رژیم اسرائیل در خاورمیانه هستند، از شنبه (پنج اکتبر/ ۱۴ مهر) آغاز شده و ادامه دارد. تظاهرات‌های جهانی که توقف فوری تشدید تنش‌های اسرائیل علیه فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و سایر کشورها و قطع روابط دیپلماتیک دولت‌ها با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند.هزاران نفر در شهرهای مختلف اکوادور، شیلی و ونزوئلا بسیج شدند تا نخستین سالگرد عملیات نیروهای حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی موسوم به طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) را گرامی داشته و مخالفت خود با حمله‌های اسرائیل به غزه را ابراز کنند.در آستانه سالگرد ۷ اکتبر، هزاران معترض در سراسر دنیا به خیابان‌ها آمده و خواستار پایان جنگ و خونریزی در غزه شدند.
حدود 40 هزار حامی فلسطین در مرکز لندن تظاهرات کرده در حالی که هزاران نفر دیگر در شهرهای پاریس، رم، مانیل، کیپ تاون و نیویورک راهپیمایی های اعتراضی خود را برگزار کردند. معترضان به جنگ همچنین تظاهراتی را در نزدیکی کاخ سفید برگزار کرده و نسبت به حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی و کمک به این رژیم با ارسال تسلیحات در جنگ های غزه و لبنان، فریاد اعتراض سر دادند.معترضان در میدان تایمز نیویورک شعار سر می دادند: غزه، لبنان، شما قیام خواهید کرد، مردم سمت شما هستند. آنها همچنین بنرهایی در دست داشتند که بر روی آنها خواستار ممنوعیت ارسال تسلیحات به اسرائیل شدند.شهر لس‌آنجلس در آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات در محکومیت تجاوزات و جنایات وحشیانه مستمر اشغالگران در غزه و لبنان بود.این در حالی است که براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، طی یک سال گذشته در این جنگ، حدود 42 هزار غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده و حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر نیز بی خانمان شده‌اند.در جریان این تظاهرات در لندن، و درگیری بین حامیان فلسطین و اسرائیل، 15 معترض توسط پلیس دستگیر شدند.معترضان در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی که بزرگترین کشور مسلمان دنیاست، نیز به خیابان ها آمده و با تجمع در نزدیکی سفارت آمریکا در این کشور، خواستار توقف ارسال تسلیحات از سوی آمریکا برای اسرائیل شدند.در برلین آلمان نیز حامیان فلسطین با در دست داشتن پرچم های این کشور، فریاد می زدند: یک سال نسل کشی!رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه گفت: جنگ غزه باعث خسارت ۶۷.۳ میلیارد دلاری به اقتصاد رژیم صهیونیستی شد.در ۳۶۶ روز عملیات طوفان الاقصی نظامیان صهیونیست با حمله به آوارگان فلسطینی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه جنایت جدیدی را رقم زدند.شبکه خبری الجزیره تعداد شهدای این حملات را 30 شهید و 150 زخمی اعلام کرد.حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مرکز و شمال نوار غزه باعث برجای ماندن پیکرهای بی سر کودکان فلسطینی و شهادت افراد معلول در این مناطق شده است.خلیل دقران سخنگوی بیمارستان شهدا الاقصی اعلام کرد که پیکرهای بی سر کودکان به این بیمارستان در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه منتقل شده است.
 در واکنش به این جنایت‌ها مقاومت اسلامی عراق از عملیات جدید علیه اشغالگران که با پهپاد انجام گرفته است، خبر داد.منابع خبری از شهادت و زخمی شدن چهار نفر بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به حمص خبر دادند.رسانه‌های صهیونیستی از عملیات استشهادی در جنوب اراضی اشغالی و کشته و زخمی شدن شماری بر اثر آن خبر دادند.نتایج یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی نشان داد که ۷۳ درصد صهیونیست‌ها به شکست این رژیم مقابل حماس اذعان دارند.
وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار خسارت‌های بخش بهداشت و درمان در این منطقه در طول یک سال گذشته را اعلام و تاکید کرد: در این مدت ۹۸۶ نفر از بخش بهداشت و درمان در نوار غزه به شهادت رسیدند. در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های آغشته به اورانیوم در غزه و لبنان و تاثیر آن بر مردم پرداخت. «باسم نعیم» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: نتانیاهو نخواهد توانست هیچ یک از اهدافش را در غزه محقق سازد. گروه‌های مقاومت فلسطین در نخستین سالگرد طوفان الاقصی این عملیات را تغییری استراتژیک در روند نبرد با رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند.کاخ الیزه پس از جدال لفظی نتانیاهو با مکرون تاکید کرد که فرانسه دوست ثابت‌قدم اسرائیل است.
محمدعلی الحوثی یک عضو سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله همواره مواضع قاطعی در دفاع از حق داشت و از روز نخست نبرد طوفان الاقصی کنار ملت فلسطین ایستاد، تاکید کرد که این شهید بزرگ ما همواره صدای رسای مظلومیت یمن بود.جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه ای عملیات ضد صهیونیستی در «بئر السبع» در جنوب اراضی اشغالی را ضربه امنیتی جدید به دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم اشغالگر ارزیابی کرد. تمردم ژاپن در آستانه سالگرد عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر برای حمایت از مردم فلسطین در شهر توکیو تجمع کردند و پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی را در غزه خواستار شدند. همچنین هزاران نفر از حامیان فلسطین در «کراچی» پاکستان به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ غزه به خیابان‌ها آمده و با ابراز همبستگی با مردم فلسطین و لبنان جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا را محکوم کردند.
https://siasatrooz.ir/vdcb9gb8frhbfwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی