سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد مطلب : 131090

طرح یک ادعا

طی روزهای اخیر موجی رسانه‌ای مبنی بر حضور نیروهای کره‌شمالی در جنگ اوکراین منتشر شده است. در همین راستا آژانس جاسوسی کره جنوبی هفته گذشته مدعی شده بود که همسایه شمالی تعدادی سرباز را اوایل ماه میلادی جاری به خاور دور روسیه برای مشارکت در جنگ روسیه و اوکراین فرستاده و در حال آماده‌شدن برای اعزام نیروهای بیشتر است.
مقامات اوکراینی هم با تکرار ادعای اعزام نیروهای کره شمالی به روسیه اعلام کرده‌اند که این نیروها تا ۱ نوامبر آماده حضور در میدان جنگ خواهند بود.نماینده کره شمالی اعلام کرد ادعاهای مطرح شده توسط کره جنوبی با هدف لکه‌دار کردن وجهه کره شمالی و تضعیف روابط مشروع و دوستانه بین پیونگ‌یانگ و مسکو مطرح شده است. حال این سوال مطرح است که چرا چنین ادعایی مطرح شده است.؟
نخست آنکه کره جنوبی در هفته‌های اخیر سطح تنش با کره شمالی را بالا برده است و درگیری‌هایی در نقاط مرزی صورت گرفته است در این شرایط این سناریو مطرح است که سئول به دنبال جلب رضایت جهانی برای افزایش فشارها بر پیونگ یانگ است. البته این رویکرد بی ارتباط به تحرکات اخیر آمریکا در شرق آسیا برای افزایش نظامی گری با محوریت ژاپن، کره جنوبی، تایوان و فیلیپین برای محاصره نظامی چین و کره شمالی نمی‌باشد.
دوم آنکه وضعیت جنگی در اوکراین نشانگر وخامت اوضاع کی یف است. روزنامه ال پائیس به نقل از اسکودا نام مستعار افسری اوکراینی از واحد ضد پهپاد تیپ ۴۶ می‌نویسد: «آینده جنگ اوکراین تاریک است زیرا ما نیروهای جایگزین به اندازه کافی نداریم. چرا ما باید عقب‌نشینی کنیم؟ زیرا ما نیروهای چرخشی نداریم. ما استراحت نمی‌کنیم و روحیه خود را از دست داده‌ایم. ما به زودی مشاهده می‌کنیم که شهر کوراخوف به سرنوشت مشابه آودیوکا و وولدار دچار خواهد شد.»
با توجه به این شرایط و در حالی که دروغ پردازی‌ها در باب نقش ایران و چین در جنگ نتیجه‌ای نداشته است، اکنون غرب با دروغ حضور کره شمالی از یک سو به دنبال توجیه افزایش حمایت‌های نظامی از اوکراین است و از سوی دیگر این ادعا و تحقیر سازی ارتش روسیه سعی دارد تا ضمن بالا بردن روحیه سربازان اوکراینی، از این ادعا برای اعزام نیرو به کی یف بهره برداری نماید. به عبارتی دیگر رفتار غربی‌ها نه اقدامی جهت کاهش تنش بلکه در راستای جنگ افروزی بیشتر در اوکراین است چنانکه همزمان نیز با ادعای برقراری امنیت با نابودی مقاومت در غرب‌ آسیا، تسلیح کردن رژیم صهیونیستی را توجیه می کنند.

علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcb98b8grhbfgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی