يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد مطلب : 131065
در سایه سکوت جامعه جهانی به جنایات صهیونیست‌ها صورت گرفت:

تعرض وزیر جنجالی و افراطی اسرائیل به مسجد‌الاقصی

تعرض وزیر جنجالی و افراطی اسرائیل به مسجد‌الاقصی
«ایتمار بن‌گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی دیروز به همراه شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد‌الاقصی یورش برد.
‏ ‏ایتمار بن گویر به همراه شهرک‌نشینان صهیونیست و با محافظت شدید تعدادی از عناصر پلیس رژیم صهیونیستی شروع به پرسه زدن در حیاط شرقی مسجدالاقصی و انجام اقدامات تحریک‌آمیز کرد. شهرک‌نشینان صهیونیست نیز با برپایی مناسک تلمودی مقابل دیوار براق (ندبه) در مجاورت این مسجد به این مکان مقدس تعرض کرد.
در همین راستا شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به توطئه‌های «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی در مسجدالاقصی هشدار داد. در بیانیه اداره اوقاف اسلامی قدس آمده است که 1066 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده‌ و به این مکان مقدس تعرض کرده‌اند.
در پاسخ به این تعرضات گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه در سیصد و هشتادمین روز جنگ با انجام چند عملیات، یک تانک، یک بولدوزر و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در مناطق مختلف این باریکه، هدف قرار دادند. گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار ویدئویی اعلام کرد که یک دستگاه تانک «مرکاوا» ارتش رژیم صهیونیستی را با یک بمب قوی در شرق اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال غزه منهدم کرده است. شاخه نظامی حماس اعلام کرد که این عملیات را تقدیم به شهید مجاهد، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش کرد.
القسام همچنین اعلام کرد که با شلیک راکت «الیاسین ۱۰۵» یک دستگاه بولدوزر نظامی از نوع «D۹» اشغالگران را در منطقه «الفالوجا» واقع در غرب اردوگاه جبالیا هدف قرار داده و آن را منهدم کرده است. همزمان «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از هدف قرار دادن محل استقرار نظامیان صهیونیستی در محور «نتساریم» با آتش خمپاره خبر داد.
ضربات سنگین مقاومت فلسطین در نوار غزه به ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که عملیات طوفان الاقصی وارد دومین سال شده است. با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.
از سوی دیگر تحلیلگران مصری به تشریح دیدگاه‌های خود درباره حمله پهپادی انجام شده علیه محل اقامت نتانیاهو پرداخته و از تشدید شکاف میان صهیونیست‌ها و مهاجرت معکوس آنها خبر دادند. «فوزی العشماوی» دیپلمات مصری با اشاره به حمله پهپادی به محل اقامت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: حمله به «قیساریا» با پهپاد حزب الله تحول مهمی پس از عملیات «بنیامینا» در حیفاست. وی افزود: این حمله نشان می‌دهد که اقدامات علیه مقاومت راه به جایی نبرده است و از بین بردن مقاومت به ویژه در سایه درگیری‌ها و حملات شدید به اردوگاه جبالیا در شمال غزه، همچنان دور از دسترس است.این دیپلمات سابق و تحلیلگر مصری در ادامه با اشاره به سانسور جزئیات حمله پهپادی به محل اقامت نتانیاهو از سوی رژیم صهیونیستی و عدم درز اخبار تفصیلی از آن، آن را مشکوک دانست.
«کارم یحیی» تحلیلگر مصری گفت: هدف قرار گرفتن محل اقامت نتانیاهو گواهی بر این است که برای احدی در اسرائیل امنیت وجود ندارد و راس هرم قدرت در اسرائیل در خانه اش در معرض خطر قرار دارد. این تحول بحران در جامعه صهیونیستی و نیز روند مهاجرت معکوس را تشدید خواهد کرد.
وی به شکست رژیم صهیونیستی با وجود نسل کشی متوالی طی یکسال و برخورداری از زرادخانه مدرن نظامی اشاره و اعلام کرد: نسل کشی و ترور رهبران هرگز امنیت برای شهرک نشینان صهیونیست به ارمغان نخواهد آورد.
این تحلیلگر بیان کرد: حمله به منزل نتانیاهو ثابت کرد که حزب الله همچنان اوراق و برگه های مهمی در عرصه نظامی در اختیار دارد و مرحله بحران پس از ترور رهبران و فرماندهانش و در راس آنها سید حسن نصرالله را پشت سر گذاشته است. وی با اشاره به موضع منفعلانه برخی رژیم های عربی، بیان کرد: نکته قابل توجه این است که یه حالت ترس و بزدلی بیش از حد وجود دارد که رژیم های عربی را در غل و زنجیر قرار داده و آنها را از دفاع از لبنان و فلسطین باز می دارد.
«احمد سالم» استاد دانشگاه «طنطا» مصر نیز گفت: رژیم های عربی مزدور و سرسپرده آمریکا به ملت های خود توجهی ندارند و فقط به حفظ تاج و تخت خود می اندیشند. اسرائیل اگر می دانست که مخالفت گسترده عربی را پیش رو دارد، اوضاع کاملا متفاوت می شد و اگر آمریکا با دست رد گسترده کشورهای عربی روبرو می شد، اینگونه بی محابا عمل نمی کرد. مقاومت به حمایت ما نیاز دارد و نیاز مبرم ما پیروزی مقاومت در جنگ علیه آمریکا و زورگویی آن و علیه رژیم غاصب است.
وی با اشاره به حمله پهپادی به منزل نتانیاهو نیز بیان کرد: این واقعیت نبرد را نشان می دهد. آنها ما را هدف قرار می‌دهند و ما آنها را هدف قرار می‌دهیم ما را می کشند و ما آنها را می کشیم. ما باید بجنگیم. . این نبرد کشورهای عربی است و نبرد دیگران نیست. اگر کشورهای عربی پیروز شوند دست بالا را روی نقشه جغرافیا خواهند داشت. ما با آدمهایی می جنگیم که جمعیتشان اندک است و زندگی را بر مردن ترجیح می دهند و این نکته به نفع مقاومت است.
همچنین تحلیلگر جهان عرب با اشاره به شهادت قهرمانانه «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در میدان نبرد، به حمله پهپادی به منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که سران تل آویو از این پس از ترس و وحشت بقیه عمر خود را در پناهگاه‌هایی در عمق هفتاد متری زیر زمین می‌گذرانند.
به گزارش رای الیوم، «عبدالباری عطوان» نوشت: یعنی چه که پهپاد حزب الله به اتاق خواب «بنیامین نتانیاهو» در قیساریا برسد؟ این انتقام اولیه سنوار امیر شهداست یا مقدمه‌ای برای تحولات خطرناکتر؟ امیر شهدا از مقر فرماندهی خود در زیر زمین در غزه خارج شد تا با دشمنان بجنگد و اسوه و الگویی در شهادت برای همه نسل های آتی باشد، اما برادران و متحدان او در حزب الله تصمیم گرفتند که انتقام خون او و همه شهدا را بگیرند و در میان همه مسئولان صهیونیست که با حمایت بی شرمانه آمریکا و غرب، مرتکب جنایات نسل کشی در غزه و لبنان می‌شوند، رعب و وحشت افکنند.
وی افزود: اینکه پهپادی که رزمندگان حزب الله از پایگاه خود در لبنان به پرواز درآوردند، بتواند بیش از هفتاد کیلومتر را طی کند و به هدف خود یعنی منزل نتانیاهو در شهر قیساریا در شمال فلسطین اشغالی برسد و آن را منفجر کند و همه سامانه های پدافندی هوایی و زمینی اسرائیلی جدید ساخت آمریکا را پشت سر بگذارد، دستاورد نظامی و اطلاعاتی بسیار بزرگ و شکست خطرناک و دردناک برای رژیم اشغالگر و همه سرویس های امنیتی و پدافند هوایی و زمینی آن است.
https://siasatrooz.ir/vdcd9f0fkyt0sz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی