يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد مطلب : 131072

نبرد عاشورایی غزه و لبنان با اسرائیل

همانگونه که شهید اسماعیل هنیه به سمبل مقاومت جهان اسلام تبدیل شد، شهید یحیی سنوار نیز با نبردی که مقابل ارتش رژیم صهیونیستی از خود نشان داد به یک سمبل و الگوی پایان‌ناپذیر و ماندگار برای مسلمانان بدل شده است.
شهادت شخصیت‌هایی چون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار از رهبران جنبش اسلامی حماس، سازشکاران را رسوا کرد و مقاومت و ایستادگی تا شهادت را جایگزین آن نمود.
اگر تا پیش از این برخی سران رژیم‌های عربی سرسپرده و سازشکار منطقه ساز برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی را می‌نواختند اکنون پس از عملیات توفان الاقصی، عملیات وعده صادق 2، و عملیات‌های سنگینی که حزب الله و حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است قدرت مقاومت به رخ کشیده شده تا جایی که سران رژیم تصورشان بر آن بود که با ترور و به‌شهادت رساندن فرماندهان و رهبران حزب الله و حماس، مقاومت فرو می‌پاشد و کار تمام خواهد شد، اما اینگونه نشد. این در حالی است که همگان می‌بینند جبهه مقاومت یکپارچه و بدون در نظر گرفتن گرایش‌های مذهبی شیعه و سنی به یک وحدت نظر و عقیده‌ رسیده‌اند و آن، جز مبارزه با رژیم صهیونیستی که دشمن مشترک همه مسلمانان جهان است، نیست.
حتی افکار عمومی جهان نیز به این نتیجه رسیده است که جهان بدون صهیونیست‌ها در امنیت و آرامش است و در نظرسنجی‌هایی که انجام شده این ادعا را اثبات می کند که 16 میلیون صهیونیست عامل جنگ و کشتار و جنایت در دنیا هستند. در حالی که در این نظر سنجی مسلمانان یا مسیحیان عامل ناامنی و جنگ معرفی نشده‌اند.
میان شیعه و سنی یک وجه مشترک شکل گرفته که اتفاق خوبی است، قیام امام حسین (ع) و عاشورا که حتی مقامات حماس و مردم فلسطین نیز وقایعی که در غزه از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد وضعیت کربلایی معرفی می‌کنند و تنها راه را نیز مقاومت و جنگ با دشمن مشترک می‌دانند. پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت یحیی سنوار نیز گویای آن است که ایران به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان ادامه خواهد داد و در کنار آنها خواهد ماند.
توفان الاقصی یک عملیات کوتاه مقطعی نبود بلکه اکنون که یسکال از آن می گذردف جریان دارد و باعث گشته تا خسارات سنگینی به رژیم جعلی اسرائیل وارد شود. روزانه 260 میلیون دلار هزینه جنگ به تل آویو تحمیل می‌شود.
صنعت گردشگری این رژیم مختل شده و درآمد این بخش حذف شده استف سرمایه گذاری به شدت کاهش یافته و صادرات و واردات رژیم مختل شده است. علاوه بر آن مهاجرت معکوس نیز شدت گرفته و باعث کاهش جمعیت ساکن در سرزمین‌های اشغالی گشته است و برای همین حاکمان سعی دارند از مهاجرت مردم جلوگیری کنند. گزارش‌هایی که حتی شبکه بی بی سی فارسی منتشر می‌کند نشان می‌دهد که امید مردم برای ماندن در اسرائیل بسیار گاهش یافته و نسبت به آینده خود ناامید هستند.
رژیم حعلی و موقت اسرائیل به شدت اخبار جنگ را سانسور می‌کند و اجازه نمی‌دهد حتی رسانه‌های خودی به مکان‌هایی که با موشک‌ها و پهپادهای جبهه مقاومت حزب الله ، حماس، یمن و عراق هدف قرار گرفته نزدیک شوند و گزارش تهیه کنند.
رسانه‌های صهیونیستی سعی می‌کنند با وجود وضعیت بحرانی و وخیم درون سرزمین‌های اشغالی، آنها را خوب جلوه دهد و پیروز میدان معرفی کند در حالی که شرایط درونی بسیار شکننده و وخیم است.
رژیم صهیونیستی از حمایت‌های گسترده آمریکا و اروپا برخوردار است در حالی که حماس و حزب الله از کمترین حمایت‌ها برخوردارند اما با این وجود ضرباتی که آنها بر پیکر رژیم وارد کرده‌اند بسیار سنگین و تأثیر گذار بوده است.
اکنون نیز تل آویو سعی دارد در یک جنگ رسانه‌ای حمله به ایران را در پاسخ به عملیات وعده صادق 2 بزرگ جلوه دهد اما جرأت و جسارت آن را ندارد و در صورت کوچکترین تعرضی کافی است طعم تلخ و سنگین واکنش ایران را این بار بچشد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcbz8b85rhbfgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی