دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
کد مطلب : 131007

درسی که به همه آموخته شد

رژیم صهیونیستی در حالی در کشتار و جنایت علیه مردم غزه و لبنان موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است اما در وادی میان رزم عملا یک بازنده بوده است چنانکه طی روزهای اخیر حزب الله لبنان توانسته عملیات‌های گسترده‌ای را در حیفا و سایر اراضی اشغالی اجرا نماید بگونهای که صهیونیست‌ها از سخت ترین شرایط جنگی سخن گفته اند.
 زنجیره‌ای شدن عملیات‌های حزب‌الله در سرزمین‌های اشغالی در کنار شکست طرح ورود ارتش صهیونیستی به خاک لبنان نشانگر حفظ توان بازدارندگی و قدرت رزمی و فرماندهی حزب‌الله به رغم ترور فرماندهان و شخص سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله است. به عبارتی دیگر این عملیات‌های فرو ریختن توهمات صهیونیست‌ها مبنی بر آسیب دیدن حزب‌الله از ترور فرماندهانش را نشان می‌دهد که پویایی و بالندگی حزب الله و مقاومت را به رخ دشمنان می‌کشد. چنانکه حزب‌الله نیز در بیانیه‌های خود عنوان داشته این آغاز راه بوده و غافلگیری‌های بیشتر در راه خواهد بود.
عملیات‌های گسترده حزب‌الله علیه مراکز نظامی صهیونیست‌ها بویژه حیفا در کنار آنکه بیانگر جوانمردی و دیدگاه انسانی مقاومت در توجه به جان غیر نظامیان و قوانین جنگی است بیانگر اجرایی شدن موازنه شهید سید حسن‌نصرالله الله است که همواره تاکید دارد حیفا در برابر ضاحیه، تل‌آویو در برابر بیروت.
حزب الله این روزها به خوبی این موازئه را اجرا می‌کند که می‌تواند تقویت کننده بازدارندگی در برابر جنایات صهیونیست‌ها در کشتار غیر نظامیان لبنانی باشد. حزب‌الله در کنار آنکه تاکید دارد که از طرح‌های صلح که منافع و امنیت مردم و لبنان و منطقه را تامین نماید استقبال می‌کند اما اثبات کرده است که از جنگ نیز هراسی ندارد و اگر جامعه جهانی اقدامی برای مهار ماشین کشتار صهیونیست‌ها صورت نمی‌دهد، حزب‌الله امادگی کامل برای تنبیه و سیلی زدن به رژیم صهیونیستی را برای مدتی طولانی برخوردار است.
مقاومت لبنان بارها تاکید کرده است که موازنه چشم در برابر چشم را اجرا خواهد کرد و در این راه نیز ابزارهای لازم را بر خوردار می‌باشد و فقدان رهبران بزرگی همچون سید حسن نصرالله نیز نمی‌تواند اراده مقاومت را تضعیف نماید.
آنچه این روزها در لبنان و سرزمین‌های شمالی اشغالی جریان دارد  اراده مقاومت برای تعیین سرنوشت منطقه است که در آن رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکایی جایی نخواهند داشت.
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcjyvevauqetyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی