يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد مطلب : 131000

شاه اونا خلبان بود؛ رئیس مجلس ما هم خلبانه!

اقدام قابل تحسین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در سفر به لبنان واکنش‌های فراوان و عمدتاً مثبتی در جهان بخصوص غرب آسیا داشت.
این سفر دو ویژگی مهم و خاص داشت که یکی زمان سفر و در اوج حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به لبنان و تهدیداتی که رژیم جعلی اسرائیل علیه ایران می‌کند و دومی هدایت هواپیما توسط شخص رییس قوه مقننه کشورمان بوده است.
نگاه مثبت جهانیان واعتراف رسانه های غربی به این اقدام شجاعانه در حالی رخ داده است که رژیم کودک کش تهدیدات فراوانی را علیه کشورمان اعلام کرده و می‌کند اما قالیباف با بی‌توجهی بی نظیری به همه آن تهدیدات، حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران را از مردم فلسطین، لبنان و سوریه اعلام نمود. بمباران مناطق اطراف فرودگاه بیروت و رفتن قالیباف به محله‌های بمباران شده این شهر از ویژگی‌های مهم این سفر بود.
در کنار این سفر اقدام شجاعانه وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به لبنان سه روز پس از عملیات وعده صادق ۲ نیز نشان داد که ایران اسلامی ذره‌ای از اعتقادات بنیادی خود در راستای مبارزه با ظالمین بین‌المللی مماشات و عقب نشینی نخواهد کرد.
اما در این میان برخی از جناح‌های سیاسی داخلی بجای همگرایی و حفظ منافع ملی و حرکت کردن به سمت «ید واحد» بودن از این اقدام رئیس مجلس استقبال نکردند و بر ساز ناکوک مخالفت خود نواختند.
این مقاله در صدد دفاع از شخص آقای قالیباف و  چشم فروبستن بر بعضی از نابسامانی‌های درون مجلس نیست بلکه در این فضا و شرایط، زمان طرح برخی انتقادات نیست و در برابر لشکریان انبوه دشمنان باید در صفی واحد حرکت کنیم.
نماز جمعه نصر، سفرعراقچی و اینک سفر قالیباف در حقیقت اقدام برای مرزبندی بین شرافت و بی‌شرافتی با اپوزیسیون معاند و برانداز خارج از کشور است که با کثیف‌ترین وضعیت در کنار دشمنان ایران ایستاده‌اند و نقش ستون پنجم واقعی را بازی می‌کنند. اپوزیسیونی که سرکرده شان به دریوزگی نتانیاهو می‌رود و خواهان حمله نظامی به ایران می‌شود و در مقابلش محمدباقر قالیباف با هواپیما به دل معرکه می‌زند و از بمباران فرودگاه هم ترسی ندارد.
اپوزیسیون معاند مدام پز می‌دهد که شاه مخلوع شان خلبان بوده ولی نمی‌گویند شاه فراری آن‌ها با هواپیما برای عیش و عشرت پرواز می‌کرد ولی رئیس مجلس ما برای دفاع از حق و مظلوم هواپیما را پرواز می‌دهد.
عملیات وعده صادق۲ فارغ از دستاوردهای نظامی و امنیتی که داشت، مرز بین مرد و نامرد و ملت‌های ترسو و شجاع را مشخص کرد،مرزی که جز با نثارخون و بذل جان شیرین خط‌کشی نمی‌شود.
تحرکات دیپلماتیک کشورمان طی چند روز گذشته نشان داد ایران قهرمان در برابر جوسازی و ارعاب دشمنان تسلیم نمی‌شود. رفتن بلندپایه‌ترین مقامات کشورمان به لبنان و سوریه نشان داد که دیپلماسی و میدان هم عرض هستند و به وقت جنگ حد و مرزی ندارند.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdccxsqsx2bq1x8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی