?>?> نمایش اقتدار ایران | سیاست روز
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد مطلب : 130999
تحلیل نمایندگان از سفر رئیس مجلس به لبنان

نمایش اقتدار ایران

نمایش اقتدار ایران
بسیاری از نمایندگان مجلس ضمن تقدیر از سفر رئیس مجلس به بیروت، این اقدام قالیباف را نمایش اقتدار جمهوری اسلامی دانستند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU)، برای گفت‌وگو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت رفت. در جریان این سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و نجیب میقاتی نخست‌وزیر موقت لبنان دیدار دو جانبه‌ای داشتند.
علیرضا سلیمی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، سفر قالیباف به لبنان را نمایش اقتدار جمهوری اسلامی دانست و گفت: رفتار ایشان کاملا سنجیده و شجاعانه و پیام‌های متعدد دارد؛ اول اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی مقتدر و توانمند است، نظامی که ریشه‌های عمیقی دارد و ساختار آن به شدت تنومند و توانمند است. نماینده مجلس دوازدهم حضور رئیس مجلس در لبنان را تسلی خاطر بر ملت غمدیده این منطقه دانست و اضافه کرد: سفر آقای قالیباف پیام آور این است که حزب‌الله با روحیه مضاعف به دنبال انتقام‌گیری از قاتلان سید حسن نصرالله، شهدای لبنان و شهدای مقاومت و غزه بوده و هست، امروز مقاومت علیرغم این همه فشار و تبلیغات پوشالی به اصطلاح حامیان حقوق بشر هنوز در میدان است.
ابوالفضل ظهره‌وند نیز با بیان اینکه سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به لبنان در شرایط فعلی از اهمیت بالایی در سطح منطقه و حوزه درگیری در لبنان و مقاومت برخوردار است، گفت؛ این سفر در شرایطی که لبنان مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفته بیانگر این است که جمهوری اسلامی تمام قد در صحنه حاضر بوده و مراتب حمایت و پشتیبانی خود را از جریان مقاومت اعلام می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به تأثیر روحی و روانی این سفر بر مردم لبنان و حزب‌الله اشاره کرد و گفت؛ در شرایطی که جهان عرب قضاوتی سوء علیه جمهوری اسلامی به راه اندخته بود که ایران جریان مقاومت را قربانی خود کرده، این سفر خط بطلانی بر تمام ادعاهای کذب آنان است.
همچنین جعفر قادری در این زمینه گفت؛ ملت لبنان در مقابل وحشی گری‌های رژیم صهیونیستی با تلفات جانی و مالی ایستادگی کرده است، طبعا ما وظیفه داریم که از ملت لبنان حمایت کرده و کمک کنیم.
رییس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم لبنان حامی جبهه مقاومت هستند لذا لازم است توسعه سیاسی و اقتصادی بنحو بسیار مطلوب با این کشور صورت گیرد و روابط به بالاترین سطح  خود برسد.
قادری اضافه کرد: اگر از تعدی گری های رژیم صهیونیستی جلوگیری نشود، پیشروی این رژیم بیش از پیش خواهد شد و همه کشورهای اسلامی را دربر خواهد گرفت بنابراین ملت ایران بویژه مسئولان کشور وظیفه دارند از ملت های لبنان و فلسطین که در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی هستند، حمایت کرده و کمک کنند تا بر این رژیم فایق آیند.
عباس پاپی‌زاده نیز با اشاره به سفر محمدباقر قالیباف به لبنان گفت؛ سفر ایشان به عنوان رئیس یکی از قوای سه گانه کشور آن هم در شرایطی که هواپیماها و پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی در منطقه جنوب لبنان در حال گشت‌زنی بودند، این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که از هیچ تهدید رژیم صهیونیستی نمی‌ترسیم و از شهادت هم استقبال می‌کنیم.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به حمایت‌های گسترده و بی‌دریغ آمریکا، اروپا و غرب با بکارگیری توان تکنولوژی، مادی و معنوی برای کمک به رژیم صهیونیستی در جهت کشتار فلسطینیان، گفت: تنها گناه حزب‌الله دفاع از مردم فلسطین برای جلوگیری از ادامه نسل‌کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است، در چنین شرایطی همه مسلمانان جهان باید به ملت لبنان که مورد حملات ناجوانمردانه صهیونیست‌ها واقع‌شده‌اند، کمک کنند.
پاپی‌زاده با بیان اینکه برای همه دولت‌ها و ملت‌ها مسجل است که رژیم صهیونیستی هیچ اصول اخلاقی را در جنگ رعایت نخواهد کرد، اضافه کرد: این رژیم به هیچ قانون بین‌المللی و چهارچوب انسانی پایبند نیست و از همه خطوط قرمز بین‌المللی و انسانی عبور کرده است. نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد؛ باید در مقابل پروپاگاندای سنگین رسانه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی که تلاش دارد با ایجاد ارعاب و ترس داعشی، قدرت تعقل و تصمیم‌گیری را از طرف مقابل ساقط کرده و بعد به آن حمله کند، هوشیار باشیم و اجازه ندهیم این فضای تبلیغاتی بر ما حاکم شود.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه این سفر قبل از حضور در نشست ژنو اتفاق افتاده است، گفت: قطعا در این اجلاس که مجالس و سران کشورهای مختلف حضور دارند فرصتی خوبی برای انتقال پیام اقتدار جمهوری اسلامی خواهد بود. امروز کشور نیازمند مردان مستحکمی است که ملاحظه‌کاری‌ها را کنار گذاشته و مقتدرانه و محکم پشت سر مقام معظم رهبری در میدان حضور داشته باشند، حضور آقای قالیباف نیز مصداق فرموده دکتر چمران است که «هنگامی که شیپور جنگ نواخته می‌شود، شناخت مرد از نامرد آسان می‌شود پس ای شیپورچی بنواز»؛ به طور قطع حضور آقای قالیباف این پیام را به کشورهای متخاصم انتقال می‌دهد.
مجتبی زارعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت؛ پرواز رئیس جمهور کشورمان به قطر بعد از وعده صادق ۲، پرواز وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس به بیروت جنگ زده و بخصوص خطبه نصر امام خامنه‌ای پس از تهدیدات باند جنایتکار و حالا سفر رئیس مجلس به لبنان کلکسیون تحقیرهای نتانیاهو و گالانت را تکمیل کرد.
وی تاکید کرد؛ سفر دکتر قالیباف رفیق حاج قاسم و حاجی زاده با کاپیتانی پرواز خط تهران_بیروت و با خلبانی و عزیمتش به مراکز بمباران شده بیروت، پروژه تحقیر نتانیاهو را تکمیل کرد و نشان داد که ایران بدون لکنت و با قاطعیت پشتیبان مقاومت و مظلومان عالم است و بی تردید این پیام تا اتاق جنگ رژیم صهیونیستی تیز رسیده است.
همچنین محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در تحلیل سفر قالیباف به بیروت، گفت؛ سفر دکتر قالیباف از قبل برنامه‌ریزی و طراحی نشده بود و به طورحتم حضور ایشان به‌عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و نماینده ملت ایران در جمع مردم مقاوم و مظلوم لبنان در منطقه البسطه بیروت پیام حمایت و تقویت مواضع مقاومت و مردم لبنان و غزه را به همراه دارد، اینکه ما تا آخر همراه شما هستیم و ملت ایران از ملت مظلوم فلسطین و لبنان جدا نخواهند شد و این پیام مخابره شد.
احمد راستینه نماینده شهرکرد و عضو کمیسیون فرهنگی گفت: فهم دقیق از پیوند دیپلماسی و میدان و شجاعت قالیباف با حضور در نقطه صفر درگیری با رژیم اسرائیل، تغییر معادلات منطقه و جهان را به تصویر کشید. وی تاکید کرد: این همان درس‌های ماندگار دفاع مقدس است که قالیباف با خود به یادگار دارد.
https://siasatrooz.ir/vdci3uaz3t1ap32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی