يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد مطلب : 130993

هشدار امنیت یا طراحی کشتار

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: به دبیرکل سازمان ملل می‌گویم که امتناع شما از تخلیه سربازان یونیفل آنها را به گروگان حزب‌الله تبدیل می‌کند. متأسفانه برخی از رهبران اروپایی به جای انتقاد از اسرائیل، باید انتقاد خود را متوجه حزب‌الله کنند.
نتانیاهو با چشم پوشی از حملات اخیر به نیروهای یونیفل ادعا کرد: ما هر کاری که می‌توانستیم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سربازان یونیفل در جنوب لبنان انجام دادیم.
این اقدام از سوی نتانیاهو در حالی صورت می‌گیرد که در طول یک سال جنگ غزه نیز بارها علیه نیروهای امدادرسان سازمان ملل اقدام کرده است چنانکه بسیاری تاکید دارند که نتانیاهو در تلاش برای تکرار سناریوی سازمان امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) این بار علیه نیروهای یونیفل در جنوب لبنان همچنین مدعی شد: همانطور که حماس از آنروا به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد، حزب‌الله نیز از یونیفل به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
رفتارهای صهیونیست‌هاد حکایت از آن دارد تا با از میان برداشتن نیروهای بین‌المللی و خبرنگاران از یک سو بر جنایات خود سرپوش گذارد و از سوی دیگر نیز زمینه را برای استفاده از سلاح گرسنگی برای نسل‌کشی دسته جمعی فراهم سازد.
نکته مهم آن است که کشورهای غربی و سالزمن ملل به رغم کشتار گسترده غیر نظامیان در غزه و لبنان صرفا به دنبال حمایت از نیروهای غربی در قابل آنروا و یونیفل بوده اند و لذا رژیم صهیونیستی با اخراج این نیروها عملا زمینه افزایش سکوت و همراهی غربی‌ها با جنایاتش را پیگیری می‌کند.
به عبارتی دیگر سیاست خودبرتر پنداری چشم‌ابی‌های موبلوند این فرصت را برای صهیونیست‌ها فراهم کرده است تا با اجرای این نیروها عملا به اجرای زمین سوخته در غزه و لبنان بپردازد. این مسئله البته همواره با همراهی آمریکایی‌ها و رسانه‌های غربی همراه بوده است چنانکه در گسترش ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر همراهی این نیروها با مقاومت ایفای نقش کرده‌اند.
امروز نیز رژیم صهیونیستی در حالی در میدان جنگ زمینی در برابر حزب‌الله شکست خورده و ترور فرماندهان مقاومت از جمله سید حسن نصرالله نتوانسته رویای آنها علیه لبنان و منطقه را محقق سازد، با هدف فرافکنی و باج خواهی جهانی خواستار نیروهای یونیفل شده‌اند تا ضمن ادامه کشتارها، به حضور این نیروها که نماد حقارت این رژیم در جنگ 33 روزه هستند پایان دهد.  
 
فرامراز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdccoxqs12bq1o8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی