شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
کد مطلب : 130875
در آستانه نخستین سالگرد جنگ غزه تظاهرات ضد صهیونیستی در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود

طوفان جهانی در حمایت از غزه و لبنان

طوفان جهانی در حمایت از غزه و لبنان
طوفان الاقصی و تجاوز و نسل کشی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه غزه در حالی به زودی یکمین سال خود را سپری می‌کند که در کنار ناتوانی صهیونیست‌ها در میدان، در بسیاری از کشورهای جهان نیز در حمایت از فلسطین و لبنان تظاهرات مردمی برگزار می شود هر چند که در برخی کشورها همچون انگلیس این تظاهرات در فضای امنیتی و سرکوب برگزار شد.
ده‌ها هزار نفر از حامیان فلسطین دیروز در خیابان‌های مرکز لندن دست به تظاهرات زدند و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، با مردم این مناطق ابراز همبستگی کردند.سیل عظیم شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی که در آستانه نخستین سالگرد جنگ علیه غزه برگزار شد، با سردادن فریادهای ضد اسرائیلی خواستار توقف جنگ و برقراری فوری آتش‌بس در غزه و لبنان شدند. افراد شرکت کننده از ملیت‌ها و مذاهب مختلف ضمن حمل پرچم فلسطین و لبنان شعار می‌دادند: «به اشغال‌گری پایان دهید»، «فلسطین را آزاد کنید» و«دست از حمله به لبنان بکشید». آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها عبارت‌هایی در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید و توقف فوری جنگ نوشته شده بود.معترضان ابتدا در میدان «راسل» واقع در مرکز لندن تجمع کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و لبنان، به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کردند. این بیستمین حرکت اعتراضی حامیان فلسطین در انگلستان، از آغاز جنگ غزه بشمار می‌رود.
در تظاهرات دیروز  که با همت دهها نهاد حقوق بشری و حامی فلسطین در آستانه نخستین سالگرد جنگ در غزه برگزار شد، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین، شماری از نمایندگان مجلس انگلیس، روسای اتحادیه‌های کارگری و نمایندگان اصناف مختلف در کنار سیل جمعیت معترضان حضور داشتند. تظاهرات اکنگلیس با حضور پلیس و بازداشت برخی معترضان همراه بود. گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.اعتراضات دانشجویی و مردمی در کشور‌های مختلف در حمایت از فلسطین و مردم لبنان ادامه دارد.عربی ۲۱، با انتشار تصاویری نوشت: شماری از دانشجویان دانشگاه کاردیف در ولز انگلستان بار دیگر دست به اعتراض زدند، زیرا مدیریت دانشگاه به وعده‌های خود درباره قطع روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل عمل نکرد. دانشجویان معترض مدیریت دانشگاه را به نیرنگ و بی توجهی به جنایات در غزه، لبنان، سوریه و یمن متهم کردند.ایوان خیل، وزیر خارجه ونزوئلادر دیدار با جمعی از سفرا و نمایندگان سیاسی مقیم کاراکاس با ابراز نگرانی از جنایات و کشتار مردم فلسطین و لبنان توسط اسرائیل گفت، دولت ونزوئلا به دنبال ایجاد یک جبهه بزرگ دیپلماسی جهانی برای توقف نسل کشی اسرائیل است.شماری از هنرمندان ازجمله کارکنان بخش های سینما و تلویزیون هلند با برگزاری تظاهرات در شهر آمستردام بر حمایت و همبستگی خود با ملت فلسطین تاکید کردند.هزاران نفر از بانوان و زنان در منطقه بلتستان پاکستان که به دلیل قرابت های فرهنگی ، مذهبی و تاریخی به «ایران کوچک» معروف است در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات برگزار کرده و صحنه‌ای از همبستگی با مقاومت اسلامی را رقم زدند.
در این میان به گفته رئیس بزرگترین سازمان حقوق فلسطین در اروپا، فلسطینی‌ها در ۱۲ ماه گذشته در مبارزات پایدار خود برای آزادی، «تاریک‌ترین لحظه» را پشت سر گذاشتند.بن جمال، مدیر کمپین همبستگی فلسطین (PSC) و بزرگترین سازمان حقوق فلسطین در اروپا گفت: این نسل‌کشی بخشی از ۷۶ سال ظلم و ستم رژیم اسرائیل بر مردم فلسطین است؛ رژیمی که از طریق مکانیسم‌های پاکسازی قومی، استعمار، اشغال نظامی و تحمیل نظام آپارتاید بنا شده است.  وی افزود: «این یک لحظه تأمل برانگیز است، یک لحظه اندوه عمیق. این لحظه‌ای است که ما به قدرت مردم فلسطین و پایداری مداوم آنها اعتراف می‌کنیم.». او گفت: اما این مایه شرمساری عمیق برای دولت ما (انگلیس) و جامعه بین المللی است که اجازه داده‌اند این اتفاق بیفتد و اسرائیل را مجبور به پرداخت هزینه جنایات خود نکرده‌اند.
رژیم اشغالگر صهیونیستی شامگاه جمعه در ادامه سیاست های خود در هدف قرار دادن پناهگاهها، مدرسه «احمد الکرد» محل اسکان آوارگان شهر دیرالبلح در مرکز باریکه غزه را بمباران کرد که این حمله به شهادت و زخمی شدن ده ها تن منجر شد. اشغالگران همچنین دو خانه در اردوگاه النصیرات را هدف قرار دادند. در این میان منابع صهیونیستی از سفر رئیس فرماندهی مرکزی تروریستی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» به سرزمین های اشغالی طی ساعات آینده خبر دادند.وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی یک سال تجاوز و جنگ نسل‌کشی در نوار غزه، ۸۱۴ مسجد را در این باریکه به طور کامل تخریب کرده است.گروهی متشکل از ۹۹ پزشک و متخصص پزشکی آمریکایی که داوطلب کار در غزه بودند از دولت بایدن خواستند فوراً حمایت از رژیم صهیونیستی را متوقف کند.در نامه‌ای به رئیس‌جمهور جو بایدن و کامالا هریس، معاون او، این گروه که مجموعاً ۲۵۴ هفته را به صورت داوطلبانه در مراکز بهداشتی درمانی غزه گذرانده‌اند، تجربیات دست اول خود را از شرایط وخیم انسانی در بحبوحه تهاجم مداوم ارتش صهیونیستی به اشتراک گذاشتند و گفتند که «شاهد جنایاتی فراتر از درک انسانی» بوده‌اند.در همین حال ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام گفت: تجاوز‌های بیشتر، خسارت‌ها و شکست‌های بیشتر برای دشمن به دنبال دارد.منابع میدانی و مطلع می‌گویند رژیم اسرائیل در حال ایجاد زیرساخت‌هایی برای تثبیت اشغال منطقه مرزی غزه با مصر است.
از سوی دیگر ژان لوک ملانشون رهبر حزب چپگرای فرانسوی به مناسبت سالگرد حمله هفتم اکتبر طوفان الاقصی از دانشجویان در کشورش خواست در راستای حمایت از مردم فلسطین و لبنان پرچم‌های آنها را در هر جایی که ممکن باشد نصب کنند. این در حالی است که تحقیقات یک رسانه آمریکایی مشخص ساخت واشنگتن فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تسهیل و تسریع کرده است. در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که سه هدف حیاتی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حملات پهپادی خود قرار داده است.
https://siasatrooz.ir/vdcbzgb8srhbfwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی