دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
کد مطلب : 130912

پیام این روزهای جهان

این روزها در سالگرد طوفان الاقصی در حالی همچنان نسل‌کشی در غزه و لبنان توسط صهیونیست‌ها و البته پاسخ‌های مقاومت به این جنایات ادامه دارد که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا و آمریکا تظاهرات با محوریت غزه و لبنان برگزار می‌شود.
حمایت افکار عمومی جهان از فلسطین و لبنان در طول یک سال طوفان الاقصی بیانگر حقانیت و اذعان جهانیان به دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر متجاوزان است. حقیقت آن است که تظاهرات‌های جهانی نه صرفا برای توقف جنگ بلکه در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آنها است که دامنه آن این روزها به لبنان نیز گسترش یافته است. جهانیان از جمله در اروپا با تظاهرات‌های گسترده، فریاد به حق بودن طوفان الاقصی و حراست و حفاظت فلسطینی‌ها از خاک و سرزمینشان را نشان می‌دهد که حتی در قوانین بین‌المللی نیز به آن اذعان شده است. همچنین برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی در جهان آن هم در قلب اروپا که دولتمردان این کشورها را به ایجاد فضای امنیتی در حمایت از رژیم صهیونیستی سوق داده، بیانگر انزوای شدید جهانی صهیونیست‌ها و نیز بیداری و آگاهی جهانی در قبال ماهیت ضد بشری این رژیم است. در طول یک سال طوفان الاقصی جهانیان دریافته‌اند که رژیم صهیونیستی نه صرفا تهدیدی برای فلسطین بلکه برای تمام بشریت است و هر کس که ضربه‌ای به این رژیم وارد سازد در اصل اقدامی در جهت حمایت از انسانیت و مقابله با تهدید کنندگان بشریت برداشته است.
نکته مهم آنکه این تظاهرات‌ها نشان می‌دهد که مردم کشورهای غربی دیگر فریب دوگانگی‌ها و رفتارهای ریاکارانه دولتهایشان را که از یک سو اقدام به ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای کشتار در فلسطین و لبنان می‌کنند و از سوی دیگر ادعای تقلا برای آتش‌بس و کمک‌های بشر دوستانه را سر می‌دهند نمی‌‌خورند و به دنبال پایان دادن به مشارکت دولتهایش در این نسل‌کشی‌ها هستند.
در همین حال رفتارهای سرکوب گرایانه دولتهای غربی با ادعای مقابله با یهود ستیزی، مقابله با تهدیدات امنیتی، جلوگیری از آنچه تحرکات ضد اسرائیلی ایران در غرب می‌نامند، حفظ ارامش شهروندان و.... علیه تظاهرات‌های مردمی در سالگرد طوفان الاقصی بار دیگر دورغین بودن ادعاهای غرب در قبال ازادی بیان و حقوق شهروندی را آشکار می سازد. طوفان الاقصی بار دیگر نشان داد که حقوق بشر و آزادی بیان و عقیده صرفا بهانه و توجیهی برای غرب جهت دخالت در امور سایر کشورها و به آشوب و اغتشاش کشاندن و پرونده سازی علیه سایرین است و در درون این کشورها هیچ واژه‌ای به نام آزادی بیان و عقیده معنایی ندارد و با شدیدترین ابزارها سرکوب می‌گردد. سرکوب مردم اروپا و آمریکا که تنها خواسته آنها پایان نسل‌کشی در غزه و لبنان و مهار رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید کننده بشریت و انسانیت، از یک سو بیانگر نقش سران غرب در جنایات صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر فروپاشی و زوال اخلاقی و انسانی دولتهای غربی در عدم پذیرش ابتدایی ترین حقوق مردم یعنی حمایت از مظلوم در برابر ظالم و طلب صلح و انسانیت داشتن را نشان می‌دهد.
نکته پایانی آنکه تظاهرات‌های مردمی در سراسر جهان از جمله در اروپا و آمریکا علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش و حمایت از مقاومت غزه و لبنان و حامیانش بار دیگر حقانیت مواضع کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران در بهره گیری از میدان و دیپلماسی در حمایت از فلسطین و لبنان و مقابله با رژیم کودک صهیونیستی و حامیانش را آشکار می‌سازد. این تظاهرات‌ها سندی دیگر بر حمایت جهانیان از اقداماتی همچون وعده صادق 1 و 2 و نیز تحرکات میدانی ایران از جمله سفر عراقچی وزیر امور خارجه به لبنان و سوریه و رایزنی‌های پزشکیان رئیس جهمور در قطر با محوریت فلسطین و همگرایی منطقه در بازدارندگی و پاسخگو سازی  رژیم صهیونیستی و حامیانش می باشد که دروغین بودن ادعاهای غرب علیه ایران و جبهه مقاومت را آشکار می سازد. رویکردی که از یک سو جایگاه و ظرفیت‌ها و اعتماد جهانی به ایران و جبهه مقاومت در تحقق صلح و امنیت جهانی و مقابله با دشمنان بشریت یعنی رژیم صهیونیستی و حامیانش را نشان می‌دهد واز سوی دیگر بیانگر این حقیقت است که جهانیان به این بیداری رسیده‌اند که هر کس که ضربه‌ای به رژیم صهیونیستی وارد سازد گامی در جهت حمایت از تمام بشریت برداشته است چرا که دشمن تمام انسانیت یکی است و اتاق جنگ آن یکجاست و مقابله با آن تکلیف تمامی انسان‌ها برای حراست از بشریت و انسانیت است که محور آن را دفاع از فلسطین و لنبان تشکیل می‌دهد. جهانیان نشان دادند که مقاومت گزینه انتخابی آنهاست و مقابله با رژیم صهیونیستی و حامیانش را امری لازم برای صلح و امنیت جهان می‌دانند.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcdfz0fxyt0sn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی