جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
کد مطلب : 130864
حزب‌الله ۷ پایگاه ارتش صهیونیستی را درهم کوبید

شکست تنها گزینه اسرائیل در لبنان

شکست تنها گزینه اسرائیل در لبنان
در ادامه شکست‌های زنجیره‌ای ارتش صهیونیستی، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که هفت پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار داده است.
جنبش حزب‌الله لبنان در اولین بیانیه خود اعلام کرد که در راستای دفاع از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در راستای دفاع از لبنان و مردم آن و پاسخ به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها، روستاها و غیر نظامیان،  رزمندگان مقاومت اسلامی روز جمعه شهرک الکریوت واقع در شمال حیفا را هدف حملات موشکی خود قرار داده است. جنبش حزب الله لبنان در بیانیه دوم خود نیز اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی  یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در سایت نظامی المالکیه هدف حملات راکتی قرار داده و منجر به کشته و زخمی شدن سرنشینان آن شدند.مقاومت اسلامی لبنان همچنین در بیانیه سوم خود از حمله موشکی به پایگاه ایلانیای رژِیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. جنبش حزب الله لبنان در بیانیه دیگر خود اعلام کرد که محل استقرار توپخانه‌های رژیم صهیونیستی را در جنوب کریات شمونه هدف حملات موشکی قرار داده است.حزب الله لبنان در بیانیه پنجم خود از حمله موشکی جدید به شهر اشغالی «صفد» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.مقاومت اسلامی لبنان همچنین نیروهای زرهی  و نظامیان صهیونیست را در مارون الراس هدف حملات توپخانه ای خود قرار کرد که در پی آن چندین نظامی این رژیم به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.
حزب الله لبنان در بیانیه هفتم  خود اعلام کرد که مرکز نظامی رویسات العلم در تپه های کفرشوبای لبنان را هدف حملات خمپاره ای خود قرار داده که مستقیم به هدف مورد نظر اصابت کرده است. همچنین پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات راکتی  حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی خسارات سنگینی برجا گذاشته است.
جنگنده‌های رژیم اسرائیل مناطقی در ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت بمباران کردند. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند هدف این بمباران، ترور شیخ هاشم صفی‌الدین بوده است.گفته می شود حملات هوایی اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت چندین ساختمان را هدف قرار داد که به طور کامل ویران شدند.رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند به سمت محل اقامت نتانیاهو موشک شلیک شده و او بعد از شنیدن صدای آژیر‌های خطر به پناهگاه رفته است.
از سوی دیگر نماینده حزب الله در مجلس لبنان اعلام کرد که رژیم تروریستی اسرائیل نمی‌تواند در جنگ زمینی مانند حمله هوایی عمل کند.حسن فضل الله، نماینده جنبش حزب الله در پارلمان لبنان در گفتگو با الجزیره گفت تاکید کرد که جنگیدن از هوا با جنگ روی زمین متفاوت است.او در ادامه مصاحبه خود گفت: ترور دبیرکل حزب الله با ایجاد انگیزه در مقاومت بر دشمن تأثیر نامطلوب داشت. دشمن در مرز‌ها دست و پا می‌زند و اوضاع مرز نتانیاهو را مجبور به محاسبه مجدد خواهد کرد.منابع غربی ادعاهای جدیدی درباره سید حسن نصرالله دبیر کل شهید حزب الله لبنان مطرح کردند که از سوی یک منبع نزدیک به حزب الله تکذیب شد.
خبر دیگر آنکه منابع آگاه از هدف قرار گرفتن پالایشگاه نفت حیفا در دور جدید حملات موشکی حزب الله لبنان خبر دادند. از سوی دیگر علی حمیه وزیر حمل و نقل لبنان به حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه مرزی المصنع در مرز میان لبنان و سوریه واکنش نشان داد.وی گفت: حملات اسرائیل به گذرگاه المصنع موجب بسته شدن جاده بین المللی میان لبنان و سوریه و سرگردانی هزاران آواره شده است.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از توحش صهیونیست‌ها در لبنان حمایت کرد.آمریکا علاوه بر تأمین تسلیحات مورد نیاز رژیم صهیونیستی به منظور نسل کشی فلسطینیان در غزه و بمباران غیرنظامیان در لبنان، کار حمایت سیاسی و دیپلماتیک از این رژیم را نیز برعهده دارد. مانع شدن از تصویب قطعنامه در شورای امنیت و ایجاد اجماع در میان کشورهای غربی در حمایت از تل آویو تنها بخشی از این موضوع است.ارتش رژیم صهیونیستی از مجروح شدن ۲۵ نظامی این رژیم در جریان درگیری با نیروهای مقاومت در غزه و لبنان خبر داد.«ایرن مونترو» سیاستمدار چپ‌گرای اسپانیایی مقام‌های اسرائیلی را «تروریست و جنایتکار» خواند و گفت که رژیم صهیونیستی در حملات خود به لبنان از بمب‌های فسفر سفید استفاده کرده است.وی مقام‌های اسرائیلی را «جنایتکار و تروریست» نامید و افزود: نخبگان اروپایی باید درباره همدستی تحمل‌ناپذیر خود در نسل‌کشی توسط اسرائیل پاسخگو باشند.خبر دیگر آنکه وبگاه «روسیا الیوم»، به نقل از یک منبع آگاه امنیتی خبر داد که گزارش‌های منتشر شده درباره سقوط روستاهایی همچون یارون، مارون الراس و العدیسه کاملاً بی‌اساس بوده و تا این لحظه صحت ندارد.
https://siasatrooz.ir/vdcjmyevxuqetoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی