دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 130834

درسی که امروز باید خواند

جهان اسلام امروز در آزمونی بزرگ قرار دارد که پیامدها و تاثیرات آن تا چند دهه باقی خواهد ماند. رژیم صهیونیستی به عنوان پیشران جنگ نیابتی نظام سلطه علیه جهان اسلام و دنیای‌ آزاد، مجموعه‌ای از نسل‌کشی‌ها و جنایات را به پا کرده است. از یک سال قتل عام غزه با 17 هزار کودک شهید گرفته تا نسل‌کشی جنون آمیز در لبنان و شهادت فرماندهان و رهبران حزب‌الله همچون شهید سید حسن نصرالله و هزاران نفر از مردم لبنان، از تجاوز و کشتار در یمن تا ...،  نشانگر آن است که دشمنان بشریت با بی‌کفایتی سازمان‌های بین‌المللی به دنیال ساختار نوینی در منطقه هستند که جز ویرانی و تباهی برای ملت‌ها و کشورهای منطقه حاصلی نخواهد داشت. امروز دورانی که در آن جهاد به یک ضرورت مبدل شده است که عدول از آن قطعا خسارت‌های بیشماری به همراه دارد. چنانکه در خطبه 27 نهج البلاغه نیز آمده است:« جهاد، لباس تقوا، و زره محكم، و سپر مطمئن خداوند است، كسى كه جهاد را ناخوشايند دانسته و ترك كند، خدا لباس ذلّت و خوارى بر او مى پوشاند، و دچار بلا و مصيبت مى شود و كوچك و ذليل مى گردد،»
این روزها از گوشه و کنار شنیده می‌شود که راهکار مقابله با وضعیت کنونی دیپلماسی و رویکرد به مجامع جهانی به جای دست گرفتن سلاح است و برخی نیز مدعی هستند که پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، به تشدید دامنه جنگ منجر می‌شود. این رفتارها و نسخه‌ نویسی‌ها قطعا خسارت‌های بیشماری را به همراه دارد چرا که زمینه ساز گستاخی بیشتر و اشتباه محاسباتی دشمن می‌شود چنانکه در بخش دیگری از خطبه 27 نهج البلاغه آمده است: « آگاه باشيد من شب و روز، پنهان و آشكار، شما را به مبارزه با شاميان دعوت كردم و گفتم پيش از آن كه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد، به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد.اما شما سستى به خرج داديد، و خوارى و ذلّت پذيرفتيد، تا آنجا كه دشمن پى در پى به شما حمله كرد و سرزمين‌هاى شما را تصرّف نمود. به شما حمله مى‌كنند، شما حمله نمى‌كنيد با شما مى‌جنگند، شما نمى‌جنگيد اين گونه معصيت خدا مى‌شود و شما رضايت مى‌دهيد.»
مصلحت اندیشی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها برای توجیه پاسخ ندادن به تجاوزات صهیونیست‌ها امروز یادآور این فراز خطبه 27 است که امام (ع) می‌فرمایند: «وقتى در تابستان فرمان حركت به سوى دشمن مى‌دهم، مى‌گوييد هوا گرم است، مهلت ده تا سوز گرما بگذرد، و آنگاه كه در زمستان فرمان جنگ مى‌دهم، مى‌گوييد هوا خيلى سرد است بگذار سرما برود.»  حقیقت آن است که امروز منطقه دیگر از واژگانی همچون جلوگیری از جنگ گسترده و هراس از ورود آمریکا به جنگ گذشته است و آنچه امروز می‌تواند تحقق بخش امنیت و پایان توحش صهیونیستی - آمریکایی باشد یکپارچگی در جهاد است. جهادی که کانون آن را حمایت از فلسطین و لبنان بدون هیچ بهانه‌ای تشکیل می‌دهد و آن درسی‌ است که امروز باید خوانده و اجرا شود.

قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcgwz9qtak9w74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی