يکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد مطلب : 131140
عراقچی با اشاره به کریدور فضایی آمریکا برای اسرائیل جهت حمله به ایران

واشنگتن شریک جنایت تل‌آویو است

واشنگتن شریک جنایت تل‌آویو است
وزیر امور خارجه  گفت که آمریکا در عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران شریک است و یک کریدور فضایی در اختیار نیروی هوایی این رژیم قرار داده و تجهیزات دفاعی که از قبل فرستاده نیز به نوعی مشارکت در این عملیات است.
 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی درباره واکنش کشورها به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به مراکز نظامی ایران گفت: ما از روز گذشته تاکنون به طور مرتب پیام‌ها و بیانیه کشورهای مختلف را دریافت کرده‌ایم. میزان محکومیت این حمله از سوی کشورهای منطقه و بیرون از منطقه و در سطح بین‌المللی بسیار قابل توجه است.وزیر امور خارجه عنوان کرد: در نامه‌ای برای دبیرکل سازمان ملل این تهاجم علیه خاک ایران را ثبت کرده و درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را مطرح کردیم. اگرچه امیدی نیست با وجود آمریکا و برخی کشورهای دیگر محصولی از شورای امنیت بیرون بیاید که در جهت  کاهش تنش و جلوگیری از این جنایت رژیم صهیونیستی باشد، ولی به‌هرحال ما کار خودمان را انجام دادیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: امیدواریم که این جلسه به‌زودی برگزار شود و فرصت خوبی است که هم خود ما و هم کشورهای دیگری که دغدغه امنیت منطقه را دارند بتوانند نگرانی‌های خود را ابراز کنند.وی در پاسخ به این سؤال که آیا قابل‌باور است اسرائیل بدون هماهنگی با آمریکا عملیاتی انجام دهد؟ بیان کرد: یک حقیقت اثبات‌ شده است که اسرائیل بدون آمریکا هیچ توانی در منطقه ندارد، نه فقط این عملیات  بلکه تمام جنایات در غزه و لبنان و دیگر نقاط، به اعتقاد ما آمریکا شریک است. چون همه اینها با سلاح‌های آمریکایی انجام شده و با حمایت‌های سیاسی آمریکا صورت گرفته است و آمریکا تمام‌قد پشت سر رژیم صهیونیستی قرار گرفته و در همه جنایات آن شریک است.وی ادامه داد: در عملیات تجاوزکارانه اخیر مشارکت آمریکایی‌ها برای ما کاملاً روشن است. حداقل این است که یک کریدور فضایی در اختیار نیروی هوایی رژیم صهیونیستی قرار دادند و تجهیزات دفاعی که از قبل فرستادند به‌نوعی مشارکت در همین عملیات است.
عراقچی افزود: از نظر ما مشارکت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی و در تنش‌آفرینی این رژیم در منطقه کاملاً آشکار است و آمریکا شریک مسئولیتی است که در این زمینه وجود دارد.وزیر امور خارجه در نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول مندرج در منشور ملل متحد و در چارچوب حقوق بین الملل حق ذاتی کشورمان برای برای پاسخ به این تجاوز جنایتکارانه را محفوظ می‌داند.
همچنین سفارت ایران در لندن واکنش مقامات انگلیسی به حمله صهیونیست‌ها به ایران را مورد انتقاد قرار داد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به موضع منفعل مقامات انگلیسی نسبت به حملات تجاوزگرایانه صهیونیست‌ها به ایران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در صورتی که بخواهیم موضع انگلیس در قبال حمله صهیونیست‌ها به ایران را با منشور سازمان ملل متحد و قوانین و هنجارهای بین المللی تطبیق دهیم، باید اینطور نوشت:دولت انگلیس این حمله را که نقض حاکمیت ملی ایران بوده به شدت محکوم می‌کند. انگلیس درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی و محکومیت این اقدام را دارد.ایران حق دارد به این نقض پاسخ دهد، ما از ایران می‌خواهیم تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه و لبنان را در اولویت قرار دهد و همانطور که اعلام کرده است بر جلوگیری از ادامه نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه تمرکز کند. رژیم اسرائیل باید بدون تاخیر پاسخگو باشد.
سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که حمله نظامی علیه ایران را که نقض آشکار حاکمیت این کشور و زیر پا گذاشتن حقوق بین‌الملل است، محکوم می‌کند.وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، حملات رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران را به شدت محکوم کرد.وزارت خارجه برزیل ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به برخی نقاط خاک ایران، خواستار برقراری آتش‌بس در کل منطقه شد.در این بیانیه آمده است «دولت برزیل با نگرانی تحولات مربوط به حملات هوایی اسرائیل علیه خاک ایران را دنبال می‌کند و تشدید درگیری را محکوم می‌کند».
وزیر خارجه کوبا ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ایران، در خصوص عواقب جنایات اسرائیل برای منطقه هشدار داد.وی با انتقاد از عملکرد رژیم صهیونیستی نوشت «ما حمله اخیر اسرائیل به ایران را که اقدام جدید و خطرناکی در زمینه تشدید درگیری‌های کنونی در خاورمیانه بود، محکوم می‌کنیم».نماینده دائم رژیم صهیونیستی در شورای امنیت اعلام کرد که شورای امنیت امروز درباره حمله این رژیم به ایران تشکیل جلسه خواهد داد.
رئیس پنتاگون لوید آستین برای دومین بار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت درباره حمله تجاوزکارانه این رژیم به ایران رایزنی کرد. در ادامه حمایت‌های غربی‌ها از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، آستین چند ساعت پس از رایزنی تلفنی با گالانت، باز هم به او زنگ زد و در این تماس از ایران خواست به اسرائیل پاسخ ندهد. وزارت خارجه اسلوونی در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد.
در این میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات متوهمانه جدید خود مدعی شد که حمله قوی این رژیم به ایران تمام اهداف خود را محقق کرده است. وزارت امور خارجه بنگلادش دیروز به شدت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد و این اقدام را نقض جدی حاکمیت ایران و تخطی از منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی دانست.وزارت امور خارجه بنگلادش با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران اعلام کرد: بنگلادش از بازیگران منطقه‌ای و جهانی می‌خواهد که با اعمال نفوذ خود، از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند.این بیانیه همچنین می‌افزاید که چنین تحریکاتی می‌تواند به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه منجر شود و پیامدهای گسترده‌ای برای صلح و امنیت جهانی به همراه داشته باشد.
https://siasatrooz.ir/vdchkznzv23nxzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی