شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
کد مطلب : 131132

دفاع جانانه آرش‌های ایران

دفاع جانانه آرش‌های ایران
نیروهای مسلح ایران اسلامی در آماده باش کامل بودند، در انتظار حمله رژیم جعلی اسرائیل لحظه شماری می‌کردند تا با واکنش دفاعی سرسختانه برنامه‌ این رژیم را به هم بریزند.
گالانت وزیر دفاع این رژیم گفته بود؛ وقتی به ایران حمله کنیم جهان خواهد فهمید تدارکاتمان چه بوده است. رژیم صهیونیستی سعی داشت در کنار تدارک برای حمله و تجاوز نظامی به ایران در یک جنگ رسانه‌ای نیز ایجاد رعب و وحشت کند که در این زمینه به اهداف خود دست نیافت.
به گفته مقامات نظامی رژیم جعلی اسرائیل بیش از 140 فروند هواپیمای جنگنده بمب افکن از سرزمین‌های اشغالی پرواز کرده و تا نزدیکی‌های مرز هوایی ایران آمده و از آنجا اقدام به شلیک کرده و به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند.
به ادعای مقامات نظامی رژیم صهیونیستی این عملیات در سه مرحله انجام شده و موشک‌های هوا به زمین این هواپیماها به سوی اهدافی در ایران شلیک شده است. هواپیماهای جنگی رژیم جعلی اسرائیل حتی جرأت نکردند وارد حریم هوایی ایران شوند و از فاصله‌ تعیین شده اقدام به شلیک موشک‌های خود کرده و صحنه نبرد را ترک کرده‌اند.
با وجودی که عملیات هوایی رژیم صهیونیستی عملیات محدودی نبود، اما با این وجود، پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که یک پدافند قدرتمند، ساخت ایران و بدون وابستگی به کشور خارجی است، همچون عقاب از آسمان کشور حراست و حفاظت کرده و اکثر موشک‌های شلیک شده را در آسمان هدف قرار داده و نابود کردند.
تعداد زیادی از این موشک‌ها حتی پیش از ورود به حریم هوایی ایران هدف قرار گرفته و منهدم شدند و بسیاری دیگر نیز در تورهای بعدی پدافند ارتش گرفتار و منهدم شدند.
قابلیت‌های ویژه و منحصر به‌فرد سامانه‌های پدافندی ایران در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خوبی خود را نشان داد و ثابت کرد که از ادعا تا واقعیت از سوی ایرانی‌ها فاصله زیادی وجود ندارد.
آرش‌های ایران با کمان‌های خود به‌گونه‌ای بر حمله دشمن هجوم آوردند که حتی رسانه‌های غربی نیز به ظرفیت، قابلیت و توانمندی سامانه‌های پدافندی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعتراف کردند. خبرنگار نظامی اسرائیل در فضای مجازی نوشت؛ ایران اثبات کرد از یک پدافند بسیار قوی برخوردار است.
خبرگزاری فرانس ۲۴ نیز گزارش داد؛ از قدرت پدافند ایران شگفت‌زده شده‌ایم!
یک کاربر ایرانی در فضای مجاز اینگونه به حمله اسرائیل واکنش نشان داد؛
اگر حمله‌شون این باشه که دیگه سپاه مسئول انتقام نیست. باید شکایت کنیم کلانتری محل!
با توجه به واکنش‌های مردم نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به برخی اهداف در ایران، نشان می‌دهد که نوع رفتارهای و برخورد مردم ایران و ساکنان یهودی سرزمین‌های اشغالی بسیار تفاوت دارد.
مردم سرزمین اشغالی هنگام عملیات موشکی‌ ایران که در دو مرحله با نام عملیات وعده صادق یک و دو انجام شد، سراسیمه به سوی زیرزمین و پناهگاه‌ها هجوم می‌آورند اما ایرانی‌ها به پشت بام می‌روند تا هدف قرار گرفتن موشک‌های اسرائیلی را از سوی پدافندهای نیروهای مسلح به تماشا بنشینند.
در عملیات‌هایی که ایران علیه اسرائیل انجام داد و اهداف با اصابت موشک‌ها منهدم شد، هیچ کشوری برای حمایت حضور نداشت، اما حتی هنگام موشکباران اسرائیل از سوی ایران، آمریکا و چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای منطقه از رژیم جعلی حمایت کرده و امکانات خود را در اختیار تل‌آیو قرار دادند. در عملیاتی که بامداد روز گذشته نیز از سوی اسرائیل انجام شد، کمک‌های آمریکا و اروپا مشهود بود، ده‌ها فروند هواپیمای جنگنده از آلمان به پرواز در آمدند.
برخی از مواضع از جمله سامانه پدافندی هدف موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته که تاکنون 4 تن از نیروهای پدافند هوایی ارتش به شهادت رسیده‌اند.
پس از اعلام این خبر‌ واکنش مردم در فضای مجازی، قدردانی آنها از رشادت پدافند و دیگر نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از جان مردم و خاک میهن بود.
حتی کارشناس انگلیسی که با شبکه‌ بی بی سی فارسی مصاحبه می‌کرد از عملکرد پدافند هوایی ایران شگفت‌زده شده و گفت؛ ایران توانایی خود را مقابل حملات هوایی اسرائیل به خوبی نشان داد.
جرجیس استاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه لندن گفت که ایران حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌داند. او حتی گفت زمانی که اسرائیل نتوانسته به مراکز حساسی چون مراکز هسته‌ای و پالایشگاه‌ها حمله کند، قدرت بازدارنگی ایران مقابل تهدیدات را نشان می‌دهد.
با توجه به تصاویر منتشر شده از حملات موشکی ایران به اسرائیل و حمله هوایی اسرائیل به ایران و مقایسه آنها می‌توان به این نتیجه رسید که پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی‌ توانسته است موشک‌های شلیک شده را رهگیری و هدف قرار دهد در حالیکه اکثر موشک‌‌های بالستیک ایران در عملیات وعده صادق یک و به ویژه وعده صادق 2 به اهداف برخورد کرد.
همانگونه که فرمانده کل قوا فرمودند؛ ایران نه شتاب می‌کنند و نه تعلل.
 
گروه سیاسی سیاست روز 
https://siasatrooz.ir/vdcipzazrt1apz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی