شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
کد مطلب : 131130
بیمارستان‌ها همچنان اولویت جنایات اشغالگران است

«کمال عدوان» نمادی دیگر از توحش صهیونیستی

«کمال عدوان» نمادی دیگر از توحش صهیونیستی
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پی گزارش‌هایی مبنی بر حمله توپخانه‌ای و تیراندازی رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان در اوایل صبح جمعه و زخمی شدن چندین نفر، ارتباط خود را با کارکنان این مرکز در شمال غزه از دست داد.
تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه ای در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: از زمان گزارش مبنی بر حمله به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه، ارتباط ما با کارمندان این مرکز قطع شده است. این تحول با توجه به تعداد بیمارانی که در این بیمارستان حضور داشتند و افرادی که در آنجا پناه گرفته بودند عمیقاً نگران کننده است.وی ادامه داد: طبق گزارش ها, چهار کارمند این بیمارستان مجروح، ۴۴ کارمند دیگر بازداشت و چهار آمبولانس آسیب دیده است. در حال حاضر حدود ۶۰۰ بیمار، کارمندان سلامت و افراد در بیمارستان پناه گرفته اند.مدیرکل بیمارستان کمال عدوان تاکید کرد: ما خواهان محافظت از بیمارستان ها، کارمندان بخش سلامت و بیماران هستیم. اکنون به آتش بس نیاز داریم.رژیم صهیونیستی به رغم هشدارهای بین المللی برای حفاظت از بیمارستان کمال عدوان غزه، در اقدامی جنایتکارانه تمامی کادر درمان این بیمارستان را بازداشت و به محل نامعلومی انتقال داد. نظامیان رژیم صهیونیستی تمامی کادر پزشکی مرد بیمارستان کمال عدوان را به استثنای دکتر «حسام ابو صفیه» رئیس این بیمارستان و یکی از بانوان کادر پزشکی و یکی از نیروهای خدماتی (نظافت) این بیمارستان بازداشت کردند.دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۲۳۰۰ جسد را از چندین گور به سرقت برده است.به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای این جنگ حدود ۱۹ مقبره از مجموع ۶۰ مقبره را به شکل کلی یا جزئی در مناطق مختلف غزه تخریب کرده است.رژیم صهیونیستی با حمایت مطلق آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون در جنگ غزه بیش از ۱۴۳ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقود برجای گذاشته است.
در همین حال شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین از سرنگونی یک کوادکوپتر رژیم صهیونیستی در حال پرواز بر فراز شمال نوار غزه خبر داد.یک منبع ارشد در مقاومت فلسطین با بیان اینکه حماس از مواضع اصلی خود درباره آتش‌بس و تبادل اسرا که قبلا مطرح کرده بود، عقب‌نشینی نخواهد کرد، درباره فریبکاری تازه صهیونیست‌ها در این زمینه و انجام یک معامله جزئی و فرار از توافق جامع، هشدار داد.این منبع در گفتگو با المیادین اظهار داشت: بار دیگر تاکید می‌کنیم که حماس هرگونه معامله جزئی را که اشغالگران سعی در پیشنهاد آن دارند، رد می‌کند؛ زیرا اینگونه پیشنهادات صهیونیست‌ها به خواسته‌های اصلی مردم فلسطین که آتش بس جامع و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه است، پاسخ نمی‌دهد.صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ۲۲ کودک ماهانه به منظور درمان و معالجه از غزه خارج می‌شوند.براساس گزارش النشره، «جیمز الدر» سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت، میانگین کودکانی که در حال حاضر از غزه خارج می‌شوند به کمتر از یک کودک در روز رسیده است.وی در ادامه افزود، اگر این روند مرگبار آهسته ادامه یابد، خروج ۲۵۰۰ کودک نیازمند مراقبت‌های پزشکی فوری بیش از هفت سال طول خواهد کشید.
 گاردین در گزارشی از شرایط کنونی غزه آورده است: بیمارستان‌ها گلوله باران شده‌ند، پناهگاه‌ها به آتش کشیده شده‌اند، مردان و پسران از خانواده‌های خود جدا شده‌اند و با خودروهای نظامی منتقل شده‌اند. با گذشت یک سال از جنگ، غیرنظامیان در شمال غزه می‌گویند که وضعیت بدتر از همیشه است.
حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهر غزه و شهرهای اطراف آن از زمانی که رژیم صهیونیستی ارتباط این منطقه را از بقیه قلمرو قطع و دستور تخلیه را صادر کرد، باقی مانده‌اند. برخی حاضر به ترک خانه نیستند، زیرا می‌ترسند هرگز اجازه بازگشت نداشته باشند. برخی دیگر به خاطر اعضای سالخورده یا معلول خانواده تصمیم گرفته‌اند در جای خود بمانند. غیرنظامیان با اشاره به شلیک تک تیراندازها و بازداشت‌ها توسط نیروهای اسرائیلی می‌گویند که مسیرهای جنوب ناامن است.
خبر دیگر آنکه به گزارش المنار، مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز هم شماری از مراکز و پایگاه‌های مهم نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. در بیانیه‌های حزب الله درباره این عملیات‌ها آمده است: برای حمایت از ملت استوار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن در نوار غزه و در چارچوب سلسله عملیات خیبر برای پاسخ به تجاوزات و کشتارهای دشمن صهیونیستی، مجاهدان مقاومت اسلامی با ندای لبیک یا نصرالله پایگاه هوایی «تل نوف» را در جنوب تل‌آویو هدف حمله با یک دسته از پهپادهای انفجاری قرار داد و پهپادها با دقه به اهداف خود اصابت کردند.حزب الله در نخستین دقایق هم اعلام کرده بود که شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونه را هدف حمله سنگین موشکی قرار داده است.منابع عبری زبان از حمله موشکی از لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی از جمله نهاریا و الجلیل غربی خبر دادند. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد هدفی نظامی را در شهر اشغالی عکا در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داده است.بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد زمان اقدام فوری رهبران جهان، برای پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه فرا رسیده است.یکی از نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن عامدانه اصحاب رسانه به دنبال جلوگیری از افشای چهره جنایتکار خود در جهان است، تاکید کرد صرفا محکومیت کافی نیست و جامعه جهانی وظیفه محافظت از رسانه‌ها را دارد.مقاومت لبنان از حمله پهپادی به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها در جنوب تل‌آویو و 2 پایگاه دیگر خبر داد.
https://siasatrooz.ir/vdcgwq9qzak9wq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی