?>?> موشک‌باران تل‌آویو امری عادی برای حزب‌الله | سیاست روز
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴
کد مطلب : 131113
مقاومت اسلامی لبنان قدرتش را به رخ اشغالگران می‌کشد

موشک‌باران تل‌آویو امری عادی برای حزب‌الله

موشک‌باران تل‌آویو امری عادی برای حزب‌الله
همزمان با ناکامی صهیونیست‌ها برای نفوذ زمینی در لبنان،  رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که حمله به تل آویو و هدف قرار دادن این منطقه توسط حزب الله تبدیل به یک امر عادی نزد رزمندگان لبنانی شده است.
بر اساس این گزارش‌های رسانه‌ای، حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گوریون متوقف شده است. همچنین آژیرهای خطر در تل آویو و اطراف آن و در جنوب شرق حیفا به صدا درآمده‌اند.خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان از یک حمله موشکی گسترده و سنگین به سمت اراضی اشغالی خبر داد.رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حمله موشکی اخیر حزب الله به شمال فلسطین اشغالی، دو کارخانه در عکا و کریات بیالیک در خلیج حیفا هدف قرار گرفته و خسارات زیادی به آن‌ها وارد شده است.
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه نظامی گلیلوت وابسته به یگان جاسوسی ارتش ۸۲۰۰ را که در حومه تل‌آویو قرار دارد، با موشک‌های پیشرفته خود هدف قرار داده است.رادیو رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صدای انفجار‌هایی در تل آویو به گوش رسیده و پس از آن پرواز‌های فرودگاه‌ بن گوریون متوقف شده است.
یکی فرمانده سرایا القدس اعلام کرد ما افتخار می‌کنیم که جزء محور مقاومت وفادار به فلسطین هستیم و به برادرانمان در حزب‌الله می‌گوییم، شما ناله دشمن را در شمال و مرکز فلسطین بلند کرده‌اید و ما کنار هم با خون و آتش، وحدت میادین را به تصویر می‌کشیم.یکی از فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در پیامی برای رزمندگان حزب الله اعلام کرد که ما با وجود محاصره خفقان آور و شدت بمباران‌ها و همه شرایط سخت امنیتی، حتی یک لحظه از آمادگی و تجهیز خود در زیر زمین و بالای آن برای نبرد با دشمن باز نایستادیم، چون تصمیم گرفته بودیم تا آخرین نفس با دشمن بجنگیم.وی تاکید کرد: ما از اینکه جزء جدا نشدنی محور مقاومتِ وفادار به فلسطین و مقدسات آن هستیم، احساس غرور و افتخار می‌کنیم و در کنار یکدیگر نقش‌های خود را تکمیل می‌کنیم و با اطمینان و استواری به سمت هدف مشترکمان که قدس و فلسطین آزاد است، حرکت می‌کنیم.حزب‌الله لبنان در اولین بیانیه  خود اعلام کرد که پایگاه گلیلوت رژیم صهیونیستی در حومه تل‌آویو را با موشک‌های پیشرفته هدف قرار داده است.
عفو بین الملل در بیانیه‌ای گفت که بمباران مؤسسه‌های «قرض‌الحسن» در لبنان می‌تواند جنایت جنگی باشد و خلاف قوانین بین‌المللی است.این سازمان همچنین گفت که باید تحقیقات در خصوص «جنایت جنگی» بودن این حملات صورت گیرد.سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که شعب «قرض الحسن» در ساختمان‌های مسکونی یا در میان محلات مسکونی شلوغ واقع شده‌اند و تاکید کرد که اسرائیل باید در تمام مواقع به طور واضح بین اهداف نظامی و اموال غیرنظامی تمایز قائل شود. در این میان وزیر خارجه آلمان که به بیروت سفر کرده است، گفت: باید به یک راه حل دیپلماتیک موثر و کارآمد در مورد لبنان دست یابیم. آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان مدعی شد: حزب‌الله به اندازه کافی ضعیف شده و اکنون باید به یک راه حل دیپلماتیک موثر و کارآمد در مورد لبنان دست یافت.
فرانسه نیز با طرح «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور نشست بین‌المللی حمایت از لبنان را برای بررسی آینده سیاسی و اقتصادی این کشور که در معرض تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی قرار دارد، برگزار می‌کند.نبود گروه‌های تأثیرگذار بر وضعیت لبنان در این نشست از فرصت‌های موفقیت آن برای آتش‌بس در لبنان می‌کاهد و تنها ممکن است به تصویب طرح‌هایی درباره کمک‌های بشردوستانه منجر شود.
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی تأکید کرد نباید انتظار داشت که اتفاق بزرگی درباره پایان جنگ در این نشست بیفتد.فرانسه همواره برای راه‌حلی براساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تلاش می‌کند. شبکه سعودی العربیه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سفری رسمی وارد ریاض شد.بلینکن به فلسطین اشغالی سفر کرد و با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد.
https://siasatrooz.ir/vdchzznzx23nxzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی