شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
کد مطلب : 130982
با سفر قالیباف به لبنان؛

صهیونیست‌ها «آچمز» شدند

صهیونیست‌ها «آچمز» شدند
پس از سفر عباس عراقچی در بحبوحه جنگ رژیم جعلی اسرائیل به لبنان که با تهدیدات صهیونیست‌ها همراه بود، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان در پروازی که خود خلبان آن بود، قدرت‌نمایی و تمسخر تهدیدات تل آویو است.
محمد باقر قالیباف که یکی از سرداران دوران دفاع مقدس است و سال‌ها نیز فرماندهی نیروی هوایی سپاه را برعهده داشت، خلبان هواپیمایی بود که به لبنان رفت و به همه تهدیدات رژیم صهیونیستی پشت کرد و آنها را جدی نگرفت.
در شرایطی که قرار بود عصر دیروز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی عازم ژنو شود، برای گفت‌وگو با مقامات لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، صبح شنبه (۲۱ مهر ماه) وارد بیروت شد.
قالیباف در بدو ورود به فرودگاه بیروت، گفت؛ عازم سفر به ژنو هستم، اما تصمیم گرفتم به دعوت نبیه بری، رئیس مجلس لبنان ابتدا به بیروت بیایم تا پیام مردم ایران، مسئولان، رهبری و ریاست جمهوری ایران را به مردم لبنان برسانم و اعلام کنم ما مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و جریان مقاومت هستیم و در شرایط سخت مثل گذشته در خدمت آنان هستیم.
پس از تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران که اگر هواپیماهای ایرانی به سوی لبنان پرواز کنند هدف قرار می‌گیرد، سفر عراقچی وزیر خارجه و سفر قالیباف رئیس مجلس پاسخی سنگین به آنها بود. رژیم صهیونیستی اگر دست به اقدام علیه هواپیماهای ایرانی که حامل مسئولان عالی‌رتبه کشور بود می‌زد، قطعا با پاسخی دیگر که سنگین و ویرانگرتر از وعده صادق 2 بود روبه‌رو می‌شد و این نکته را سران جنایتکار رژیم به خوبی می‌دانند.
مجتبی زارعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: «پرواز پزشکیان به قطر بعد از وعده صادق ۲، پرواز وزیر خارجه و نمایندگان مجلس به بیروتِ جنگ‌زده و به خصوص خطبه نصرِ امام خامنه‌ای پس از تهدیدات باند جنایتکار؛ اینک کلکسیون تحقیرهای نتانیاهو با کاپیتانی پروازِ خط تهران - بیروت با خلبانی رفیق حاج قاسم و حاجی‌زاده و عزیمتش به مناطق جنگی تکمیل شد.»
مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛ «سفر به بیروت در میانه هنگامه‌ای که آتش و دود تجاوز دشمن را حتی از پنجره هواپیما می‌توان دید، افتخاری بزرگ است. پیام این سفر این است: مقاومت استوار و سربلند ایستاده و دشمن روز خوش نخواهد دید.»
در ادامه و در جریان سفر رئیس مجلس به بیروت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی سپس در جریان بازدید از منطقه البسطه بیروت (بیروت غربی)، گفت: بدون شک ایران همیشه حامی ملت لبنان و فلسطین بوده و هست. قالیباف تاکید کرد: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از مردم در رسیدگی به آن‌ها و ارسال امکانات در حوزه رسیدگی به مجروحان است و ان‌شاءالله در بازسازی اینجا کمک می‌کنیم. رئیس مجلس افزود: رژیم صهیونیستی و در رأس آن نخست وزیر گرگ صفتش چنین جنایاتی را مرتکب شدند و در این شرایط سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند. لازم است کشورهای اسلامی و همه انسان‌های آزادی خواه دنیا این جنایات را محکوم کنند و کمک به مردم اینجا در اولویت باشد.
علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره سفر قالیباف به بیروت، گفت: رفتار رئیس مجلس کاملاً سنجیده و شجاعانه و پیام‌های متعدد دارد؛ اول اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی مقتدر و توانمند است، نظامی که ریشه‌های عمیقی دارد و ساختار آن به شدت تنومند و توانمند است. محمدباقر قالیباف در ادامه سفر به بیروت با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی پس از این دیدار در نشست خبری گفت؛ در دیدار با نخست وزیر موقت لبنان گفتم که ملت و مردم ایران برای کمک به مردم آواره و جنگ زده لبنان و مجروحان آماده هستند تا زیر نظر دولت لبنان امکاناتی را برسانند، لذا اگر دولت لبنان کریدور هوایی را برای بیروت فراهم کند، این کمک‌ها را در اسرع وقت به مردم می‌رسانیم. قالیباف گفت: جمهوری اسلامی ایران از تصمیمات دولت و ملت لبنان در این زمان حمایت خواهد کرد.
با اقدامی که محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به لبنان انجام داد، صهیونیست‌ها آچمز شدند.
 
گروه سیاسی سیاست روز
https://siasatrooz.ir/vdcaawn6u49neo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی