سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کد مطلب : 130921
هشدار وزیر امور خارجه به رژیم صهیونیستی در آستانه سفر دوره‌ای به منطقه‌

اراده ایران را آزمایش نکنید

اراده ایران را آزمایش نکنید
وزیر امور خارجه که دیروز در راستای همگرایی منطقه‌ای سفری دوره‌ای را آغاز کرده ضمن هشدار به صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه اراده ایران را ازمایش نکنید، دولت چهاردهم بر عهد و پیمان مستحکم برای دفاع از اصول و آرمان‌های فلسطین پایبند خواهد بود و عملیات وعده صادق ۱ و ۲ اراده ایران را نشان داد که هرگونه اقدام تجاوزکارانه با پاسخ ایران مواجه خواهد شد.
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست «طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله» که با حضور برخی از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران و مسئولان و مقامات دولتی برگزار شد، ‌به ایراد سخنرانی پرداخت.  وی در این نشست گفت: بی تردید همانطور که مقام معظم رهبری در  روزهای اولیه این عملیات غرور آفرین فرمودند، این عملیات برای نخستین بار تجربه شکست تلخ و سنگینی را به  دشمن صهیونیستی چشاند؛ شکستی که جبران ناپذیر است. گذشت زمان، قرائن و شواهد پنهان این شکست بزرگ را هویدا خواهد ساخت. چه بسا توصیف مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر مبنی بر بازگشت رژیم صهیونیستی به هفتاد سال قبل بهترین تحلیل پیرامون عملیات طوفان الاقصی باشد.تخلیه شهرک ها در مرز آبی با لبنان و در باریکه غزه نوید بخش آغاز نصر الهی در باز پس‌گیری  سرزمین آب و اجدادی فلسطینیان و مهیاسازی تعیین سرنوشت ملتی مظلوم با عزم و اراده خویش می باشد.از سوی دیگر نباید از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی در عرصه تحولات گفتمانی غفلت کرد. امروز بهره گیری از فناوری‌های نوین در بستر ارتباطات به خوبی توانسته است حقایق مبارزاتی ملت مظلوم فلسطین را در پهنه ای وسیع به اشتراک بگذارد؛ تا حدی که مسئله فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است. مقاومت قائل به شخص نبوده و نیست و شهادت نه تنها جلودار آنان نیست، بلکه انسجام و انگیزه های مقاومت را تحکیم بخشیده و پُرصلابت‌تر از همیشه راه شهدای پرافتخار خویش را خواهند پیمود.دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران همچون پیشینیان خود بر عهد و پیمان مستحکم در دفاع از اصول و آرمان‌های فلسطین و قدس شریف و مقاومت پا برجا خواهند ماند و با تاسی از راهنمایی‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش خویش را به کار خواهد بست تا مسیر افتخارات شگرف و پیروزمندانه مقاومت پا برجا بماند.عملیات وعده صادق یک و دو به خوبی عزم و اراده و اقتدار ستودنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  را به  نمایش گذاشت تا همگان بدانند که هرگونه خطای راهبردی دشمن، با پاسخی به مراتب سخت تر مواجهه خواهد شد و در انجام این مهم ما نه تعلل خواهیم کرد و نه شتاب زده خواهیم بود. ما به رژیم صهیونیستی توصیه می کنیم که اراده جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکند. اگر هر حمله ای به کشور ما صورت بگیرد، پاسخ ما قدرتمندانه تر و پرقُدرت تر از گذشته خواهد بود. البته ما هر حرکتی را به دقت رصد می کنیم و هر ضربه ای را به دقت مطالعه می کنیم و در انجام پاسخ نه تردید خواهیم داشت، نه تعلل خواهیم داشت و نه البته عجله خواهیم کرد. پاسخ متناسب و محکم ارائه خواهد شد. هرگونه حمله به تاسیسات زیربنایی جمهورری اسلامی ایران با پاسخی محکم تر حتما مواجه خواهد شد و دشمنان ما می دانند که چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد و قدرت و دقت موشک های ما را به عینه مشاهده کرده اند.
سید عباس عراقچی در حاشیه نشست طوفان الاقصی آغاز نصرالله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رایزنی‌های ما در رابطه با تحولات منطقه و جلوگیری از جنایات در لبنان، ادامه دارد.وی گفت: بعد از رایزنی‌ها در نیویورک سفری به بیروت و دمشق داشتم، سفری به منطقه خواهم داشت و به ریاض خواهم رفت.
خبر دیگر آنکه سفیر ایران در ونزوئلا گفت: هر موشک ایران، صدای ضجه و  ناله‌های کودکان مظلوم و معصوم فلسطینی بودند که توسط اسرائیل به شهادت رسیده بودند.حجت سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: ما ملت صلح طلب هستیم. در این برنامه نمایندگان ۴ تمدن بزرگ و صلح طلب خاورمیانه حضور دارند که هرکدام چند هزار سال سابقه تمدن و فرهنگ غنی دارند و صلح طلبی، همواره یکی از ویژگی های بارز انها بوده است.وی همچنین بیان داشت: شورای امنیت تحت سلطه و حق وتوی آمریکا است به نحوی که نتوانست حتی یک بیانیه هم در محکومیت این اقدام جنایت کارانه اسرائیل صادرکند. ما به خاطر این که صلح طلب هستیم، حدود دوماه به کشورهای غربی و شورای امنیت مهلت دادیم تا آتش بس در فلسطین برقرار شود ولی نتیجه عکس داد؛ زیرا نه تنها آتش بس برقرار نشد بلکه سید حسن نصرالله و چند تن از مستشاران نظامی ایرانی که صرفا برای حمایت از ملت لبنان در مبارزه با تروریسم در محل بودند را به شهادت رساندند و نتانیاهو نیز از محل مجمع عمومی سازمان ملل، مجددا ایران را تهدید به حمله نظامی کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcdxz0ffyt0sn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی