یک هفته‌ای است که آمریکا و اتحادیه اروپا با تحریم چند شرکت هواپیمایی ایرانی و جلوگیری از پروازهای خارجی ورودی به ایران و خروجی از ایران دردسرهایی را برای هموطنانم ایجاد کرده‌اند.
آنچه که مسلم است در این آشفته بازار تحریم و گرفتاری‌های مردم، سودجویان، کلاهبرداران و کاسبان تحریم تلاش می‌کنند از این آب گل آلود«ماهی» بگیرند که تمام مضراتش به مردم تحمیل می‌شود.
آنچه را در این فرصت می‌نویسم مخاطبش خانم صادق وزیر مسکن و شهرسازی است.
سرکار خانم وزیر، به اطلاعتان برسانم، با تسری تحریم‌های ظالمانه به سیستم ناوگان هوایی کشور، عده‌ای در حال سرقت هوایی با طعم ارزش افزوده هستند!
با توجه به بی‌توازنی در خطوط هوایی و عدم حضور شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی در ایران، این چند شرکت همسایه حسابی از بی توجهی مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه ، از آب «ارزش افزوده» کره می‌گیرند؟!
دقت کنید رقم ارزش افزوده که می‌باست از مبدا ایران تا مقصد اول حداکثر محاسبه شود، بطور مثال تهران دبی، تهران استانبول و...اما در کمال تأسف باید بگوییم شرکت‌های هواپیمایی همسایه و سایر خطوط هوایی، نرخ محاسبه شان را تا انتهای مسیر برای مسافر بیچاره ایرانی برآورد و دریافت می کنند. یعنی تهران به دبی و مقصد دوم اروپا، آمریکا و یا شرق دور.
البته این همه ماجرا نیست. چون شرکت‌های هواپیمایی ۱۰ درصد هم از صدور بلیت توسط آژانس‌های مسافرتی از این موسسات اخذ می‌کنند.
باز هم توجه کنید، فرض کنیم سالانه ۲ میلیارد دلار بلیت فروخته می‌شود و پس از کسرهزینه‌های فرودگاهی، مسافران ایرانی، رقمی بالغ بر۱۲همت تحت عنوان ارزش افزوده به شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی در ایران پرداخت می‌شود.
سرکار خانم صادق، خیلی زود دیر می‌شود لطفا جلوی این کلاهبرداری و راهزنی هوایی را بگیرید!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcay6n6y49new1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی