سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد مطلب : 131017

سقوط متفکران جهان در هاله‌ای از سکوت!

آنگونه که تاریخ روایی، شفاهی و مکتوب نشان می‌دهد از بدو خلقت بشریت که با اولین خطا یعنی قتل یکی از فرزندان آدم به دست برادر دیگر اتفاق افتاد، تابوی تجاوز به حقوق دیگران اینگونه شکسته شد تا گردش روزگار نشان دهنده جنایات متعدد باشد.
دلیل اصلی این گونه تجاوزات به حقوق مادی و معنوی یکدیگر چیست که می‌تواند این همه قدرتمندتر از عواطف انسانها عمل کند؟ بطور کلی همه ادیان الهی معتقد به وجود موجودی به نام شیطان یا اهریمن و اسامی مشمئز کننده دیگر از این نوع هستند که در این بین مسلمانان اعتقادشان بر مقرب بودن آن قبل از پیدایش موجودی به نام انسان بوده و چون نخواسته از فرمان الهی پیرامون سجده کردن به آدم تمکین کند، رانده شده که به وحدانیت خدا قسم یاد کند تا ابد به انحراف این موجود مشغول خواهد شد.
البته از طرق مختلف که پیش درآمد همه آنها حذف تعظیم بندگان در قالب ادای فریضه نماز به درگاه خداوند است شروع تا شاعر پیرامون این ترک فعل ندا دهد( شیطان که رانده گشت جز یک خطا نکرد / خود را برای سجده به آدم رضا نکرد؟ شیطان هزار مرتبه بهتر زآدمی/ او سجده برآدم و این بر خدا نکرد).
ابلیس در ادامه توانست یک به یک خصایص پاک و گرانبهای بشر را در قبال وعده‌های پوچ و زرق و برق دنیوی گرفته و او را به مسیرهای منحرف و ناکجا آباد بکشد تا قسمی که به وحدانیت الهی یاد کرده عینیت یابد. آنچه امروز نسبت به میلیون‌ها میلیون سال گذشته در خلقت بشریت اهمیت دارد؛ غرق شدن این موجود ارزشمند در گرداب عظیم گناهانی است که شاید بخششی برای آنها نباشد و امیدی نمی‌رود تا منحرفان  و ادامه دهندگان این راه، به واسطه این گونه  کبیره ها اعاده شوند وبه توبه نصوح دست یابند.
 فسق وفجور موجود در جوامع به ظاهر متمدن نگرانی‌ها را پیرامون آینده تاریک بشریت دو چندان می‌کند، زیرا بخش اعظمی از متفکران نیز در این میان به هاله‌ای از سکوت پناه برده اند تا آخرین امید ها هم به یاس میدل شود. تار نمای ژاپنی «ساوت جاینامورنینگ پست» در مقاله‌ای توجیهی می‌نویسد (برخی از زنان ژاپنی تمایل خودشان را دارند که لباس‌های زیبا ببندند؛ درحالیکه برخی دیگر می خواهند رویدادهای خاص و مهم را جشن بگیرند؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند عروسی انفرادی خود را بدون حضور داماد برگزار کنند؛ «ماناسکو» یک بازیگر«پورنوگرافی» اهل ژاپن است؛ از میان زنان این کشور بود که عروسی انفرادی خود را برگزار کرد. او در مارس 2019 عروسی انفرادی خود را برگزار نمود، حلقه ازدواج را در انگشت خود جای داد و با جسارت به خود قول داد «در سلامتی به زندگی خاص خود احترام می‌گذارم؛ همیشه خودم را دوست خواهم داشت و خودم را خوشحال می کنم».
زن دیگری هم به نام «هانا نوکار» عروسی انفرادی خود را در رستورانی  در توکیو برگزار کرد؛ سی نفر از دوستانش را دعوت کرده و در مجموع 250 هزار ین معادل 1600دلار خرج کرد تا بگوید «ازدواج با خودم به این معنا نیست که من نمی‌خواهم با یک مرد ازدواج کنم؛ که من در مورد عروسی انفرادی در مقاله یک وبلاگ نویس خواندم؛ آن زمان با خودم گفتم که من نمی‌خواهم  این اقدام را انجام دهم؛ اما از سه سال پیش شروع به انجام اقداماتی کردم که باعث خوشحالی من شد؛ مانند پوشیدن لباس‌های زیبا؛ لذت بردن از غذاهای خوشمزه و دوش گرفتن با گلبرگ‌های گل؛ از آن زمان تصمیم گرفتم که با خودم ازدواج کنم»
 در تارنمای «ساوت چاینا مورنینگ»آمده است( زنان تمام برنامه ریزی مراسم از جمله دعوت از مهمانان به رستوران؛ خرید لباس عروسی و فیلمبرداری جشن عروسی بدون حضور داماد و تعهد به خود را آماده می‌کنند؛ به گونه‌ای که به این دختران «فریتر» گفته می‌شود که به زبان ژاپنی معنای بیکار و یا فاقد شغل تمام وقت هستند و بلکه از مسیر پیدا کردن مشاغل کم درآمد ؛زندگی می‌کنند؛ این زنان طرفدار تئوری کار کمتر و آرامش بیشتر در زندگی هستند؛ برخی افراد عروسی‌های انفرادی را نشانه‌ای از تغییر زمان می‌دانند؛ زیرا زنان ژاپنی اکنون می‌توانند بدون ازدواج از زندگی خود پشتیبانی کنند.) بر اساس داده‌های تارنمای «ساوت چاینا مورنینگ پست» (سال گذشته دولت ژاپن کمترین میزان ازدواج را ثبت کرد) و این مسئله نیز می‌تواند زنگ خطر تازه‌ای بیخ گوش جامه ایران باشد که شاید نهادهای متولی را از خواب غفلت بیدار کند و کاغذ بازی را کنار بگذارند تا سقوط متفکران را از غرق‌شدن در هاله‌ای از سکوت برهاند!
 
حسن روانشید - روزنامه‌نگار پیشکسوت
https://siasatrooz.ir/vdca66n6049new1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی