پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : 131114

بهترین روش برای جوشکاری ورق استیل نازک چیست؟

 

بهترین روش برای جوشکاری ورق استیل نازک روش TIG یا گاز تنگستن است. البته روش‌ های متنوعی مانند MIG و جوشکاری نقطه ‌ای هم هستند که با نام جوشکاری ورق نازک با اینورتر، شناخته می شوند. این روش ‌ها دارای دقت بالایی هستند و در دمای پایین انجام می ‌شوند تا آسیبی به ورق‌ های نازک وارد نشود. هدف ما در سهند استیل دیدار افزایش آگهی مشتریان و خریداران است. به همین خاطر به بررسی انواع روش‌ های جوشکاری ورق استیل نازک می‌ پردازیم.
 
بهترین روش برای جوشکاری ورق استیل نازک

معرفی انواع روش های جوشکاری ورق استیل نازک

روش جوشکاری ورق استیل نازک با توجه به ضخامت و نوع پوشش این ورق، انتخاب می ‌شود. به همین خاطر افرادی که معمولاً از این نوع ورق ‌ها استفاده می ‌کنند به دنبال بهترین روش برای جوشکاری هستند تا این ورق‌ های نازک و کم ضخامت دچار تغییر شکل یا سوختگی نشوند.
جوشکاری ورق نازک با اینورتر، بهترین روشی است که می ‌توان برای این ورق ‌های کم ضخامت استفاده نمود. اینورتر در واقع نوعی دستگاه جوش است که قدرت بالایی داشته و نسبت به دستگاه‌ های جوش سنتی، هزینه کمتری دارد. این دستگاه، جوشکاری را به صورت یکنواخت انجام می ‌دهد و با ایجاد قوس پایدار، باعث افزایش دقت در عملیات جوشکاری می ‌شود. در ادامه بهترین روش جوشکاری ورق استیل نازک با استفاده از منبع تغذیه اینورتر را به شما معرفی می ‌کنیم تا اگر قصد خرید ورق استیل را دارید، نگران جوشکاری آن نباشید.

جوشکاری MIG

اولین روشی که قصد معرفی آن را داریم روش MIG است که برای ورق ‌های استیل نازک مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این روش با اینورتر انجام می ‌شود. در روش جوشکاری MIG که مخصوص ورق‌ های استیل نازک است، برای جوش دادن دو فلز نازک استیل از گاز آرگون یک الکترود یا گاز کربنیک استفاده می ‌شود. افرادی که مبتدی هستند، می ‌توانند با دقت بالایی ورق‌ های استیل نازک را با این روش به یکدیگر جوش دهند. منبع تغذیه اینورتر نیز وظیفه تأمین جریان را به عهده دارد. به این صورت گرمای زیادی هنگام جوشکاری ایجاد نمی‌ شود و ورق ‌های فلزی نازک، دچار سوختگی یا ذوب شدگی نمی ‌شوند. از مزایای این روش می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
  • روش جوشکاری MIG سرعت بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد و انجام آن نیاز به تجربه و تخصص خاصی ندارد.
    روش جوشکاری استیل MIG شرایط آسانی برای اجرا دارد.
    جوشکاری MIG به راحتی با یک دست انجام می ‌پذیرد. زیرا در قسمت مشعل، یک فولاد ضد زنگ استفاده شده و همین جوشکاری را راحت ‌تر می ‌کند.
توجه: سرعت خنک شدن نقاط جوش در روش MIG خیلی سریع است. اما همین باعث می ‌شود تا میزان شکنندگی اتصالات افزایش پیدا کند.
خرید ورق استیل

جوشکاری TIG

اگر بعد از مشاهده قیمت ورق استیل 309 به فکر انتخاب یک روش ایده آل برای جوشکاری این ورق‌ ها هستید تا آسیبی به آن ها وارد نشود و هزینه ‌ای که برای خرید ورق پرداخت کرده ‌اید، هدر نرود. می ‌توانید روش TIG را انتخاب کنید.
این روش از جوشکاری برای جوش کردن نقطه ‌ای و مداوم ورق‌ های استیل نازک به کار می ‌رود. در این روش از گاز بی ‌اثر تنگستن استفاده می‌ شود و منبع تغذیه هم اینورتر است. در روش جوشکاری تیگ (TIG) تنگستن همان الکترود قابل احتراق است و قوس ‌های الکتریکی ایجاد می ‌کند. این روش برای جوش دادن بدنه هواپیما بسیار پرکاربرد است. زیرا پرچ کردن بدنه هواپیما روش صحیحی نیست و امکان سوراخ کردن بدنه هواپیما وجود ندارد. به همین خاطر از روش TIG استفاده می ‌شود که نیازی به فلز پر کننده ندارد، ورق فلزی را سوراخ نمی ‌کند و مشکلی برای ورق‌ های نازک پیش نمی ‌آید. مزایای این روش عبارت‌اند از:
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا
    کیفیت بالای جوشکاری و طول عمر بیشتر
نکته: روش جوشکاری استیل TIG نسبت به روش MIG بسیار پیچیده‌تر است. اما دستگاه‌ هایی که برای این روش استفاده می ‌شوند، تنظیمات متنوعی دارند و امکان تنظیم آن ها با توجه به نوع پروژه و نیاز جوشکار وجود دارد.
قیمت ورق استیل 309

جوشکاری نقطه ‌ای

جوشکاری نقطه ‌ای ورق استیل یکی از روش های ارزان و در دسترس است که با استفاده از دستگاه جوشکاری نقطه‌ای RW انجام می ‌شود. عملیات جوش در این روش با استفاده از جریان الکتریسیته انجام می ‌شود و فلز بدون ایجاد کوچک ‌ترین خمیدگی و با پایین‌ ترین نقطه ذوب، جوش داده می‌ شود. در واقع در این روش از جریان الکتریسیته استفاده می‌ شود تا لبه ‌های ساییده شده فلز استیل، حرارت ببینند و به یکدیگر متصل شوند. مزایای این روش عبارت‌اند از:
  • قابلیت استفاده در تمامی پروژه‌ ها
    مقرون به صرفه بودن هزینه جوشکاری

نکات مهم برای جوشکاری ورق استیل نازک

یک سری ترفند ها وجود دارند که هنگام جوشکاری ورق استیل نازک باید مورد توجه قرار بگیرند. بهتر است این نکته را بدانید که ورق استیل نازک بسیار حساس است و جوشکاری آن نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد. همچنین مواردی هستند که قبل از جوشکاری باید حتماً انجام شوند.

تمیز کردن ورق استیل

قبل از جوشکاری، باید ورق‌ های استیل را به صورت کامل تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی مانند خاک، چربی یا روغن در محل جوشکاری وجود نداشته باشد.

انتخاب الکترود مناسب

در روش جوشکاری MIG از الکترود بسیار کم قطر استفاده می ‌شوند. زیرا ذوب این سیم‌ها نیاز به گرمای کمی دارد و فلز استیل را کمتر گرم می ‌کند.

انتخاب گاز مناسب

برای جوشکاری ورق ‌های استیل نازک که بسیار حساس باید گاز مناسب انتخاب شود. بنابراین بهتر است گاز آرگون 75.0 را برای جوشکاری انتخاب کنید که گرمای کمتری تولید می ‌کند.

انتخاب سیم ‌های جامد و الکترود های مثبت

بهتر است برای جوشکاری ورق‌ های استیل نازک، سیم هسته شار انتخاب نشود. زیرا گرمای زیادی به فلز وارد می‌ کند. بهترین گزینه سیم ‌های جامد و الکترود مثبت است.

جلوگیری از تماس الکترود با فلز

در روش های جوشکاری ورق استیل نازک به خصوص روش تیگ، باید از تماس مستقیم الکترود با استیل جلوگیری به عمل بیاید تا ورق استیل دچار آسیب دیدگی نشود. در روش هایی مانند MIG نیز سرعت یا ولتاژ با توجه به ضخامت فلز تنظیم می ‌شوند.

استفاده از میله پشتیبان

برای خنک کردن اتمسفر از میله‌ های مسی و آلومینیومی به عنوان میله پشتیبان استفاده می ‌شود که سریع تر گرما را دفع می‌ کنند و باعث خنک شدن محل جوشکاری می ‌شوند.
توجه: رعایت این ترفند ها و نکات به شما کمک می ‌کند تا جوشکاری ورق استیل نازک را به بهترین نحو انجام دهید. از آنجا که جوشکاری با اینورتر کاربرد های متنوعی دارد و در صنایع خودروسازی، ساخت بدنه هواپیما، ساخت دکوراسیون منازل و در صنایع حمل و نقل ریلی استفاده می ‌شود، داشتن اطلاعات درباره این ترفند ها ضروری است.

کلام پایانی

روش های متعددی برای جوشکاری ورق استیل نازک وجود دارند که اکثر آن ها نیاز به دقت بالا دارند و باید در کمترین میزان گرما انجام شوند. ما در این نوشتار به بهترین روش ها اشاره کردیم. آموزش نکات و ترفند های مخصوص، هنگام استفاده از روش های جوشکاری با اینورتر نیز ضروری است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند.
 
https://siasatrooz.ir/vdcizzaz5t1apz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی