کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر پاسخ ایران به هر اقدام خصمانه؛

اسرائیلی‌ها همیشه از آمریکا چراغ سبز داشته‌اند

20 مهر 1403 ساعت 18:13


وزیر امور خارجه کشورمان که بر قطعی بودن پاسخ ایران به تهدیدی تاکید کرده، در گفت‌وگویی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای جنایات خود همیشه از آمریکا چراغ سبز داشته‌اند، هشدار داد که ایران در برابر هر اقدام این رژیم با قدرت و قوت بیشتری پاسخ می‌دهد.
"سید عباس عراقچی" وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه ایتالیایی "Tg3" در پاسخ به اینکه آیا آمریکا به اسرائیل برای پاسخ به حمله موشکی ایران چراغ سبز نشان داده و آیا از سوی ایران تلافی خواهد شد، اظهار کرد: این چیز جدیدی نیست؛ اسرائیلی‌ها همیشه از آنها چراغ سبز داشته‌اند. هر کنشی، واکنشی خواهد داشت، این یک قانون فیزیک است بنابراین ما قطعاً به هر اقدام اسرائیل با قدرت و قوت بیشتری پاسخ خواهیم داد.وی درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: 7 اکتبر در خلاء رخ نداد، این یک داستان است، یک داستان 80 ساله و حالا به واکنش اسرائیل نگاه کنیم؛ شما گفتید 1200 نفر در اسرائیل کشته شدند. آیا این موضوع به آنها حق کشتن 42000 نفر را می‌دهد؟ اکنون جامعه بین المللی باید برای جلوگیری از این امر تلاش کند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: این ایران نیست که باعث تشدید تنش در منطقه شده است. ما از جنگ هراسی نداریم اما خواهان آن نیستیم.عراقچی با انتقاد از رویکرد کشورهای اروپا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی متذکر شد: من امیدوارم که اروپا نقش فعال‌تری برای توقف تنش‌ها داشته باشد؛ آنها گفتند «ما ابزار کافی نداریم!» اما من اینطور فکر نمی‌کنم.
عراقچی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره و در پاسخ به تهدیدهای رژیم صهیونیستی تاکید کرد «با اینکه به‌دنبال جنگ با تشدید تنش نیستیم اما برای هرگونه سناریویی آماده هستیم. اسرائیلی‌ها می‌توانند عزم و اراده ما را محک بزنند». عراقچی در ادامه گفت: خواهیم دید که حمله چگونه خواهد بود و بر این اساس چگونگی پاسخ خود را که با دقت تمام آن را بررسی خواهیم کرد، تعیین می‌کنیم.او تاکید کرد که «مقاومت قادر به پاسخ به رژیم صهیونیستی است و نتانیاهو به هدف خود در جنگ غزه یعنی نابودی حماس نرسید و در لبنان نیز با همین وضعیت مواجه خواهد شد.».
لازم به ذکر است سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در مقصد دوم دور جدید سفرش به منطقه در دوحه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.وی پیش از این به عربستان سفر و با محمد بن سلمان ولیعهد ولیعهد و فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور نیز دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع جاری در لبنان و غزه به گفت‌وگو پرداخت.
خبر دیگر آنکه «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به اهانت صهیونیست‌ها به آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجمعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق واکنش نشان داد.اسماعیل بقائی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شبکه‌های تلویزیونی موجودیت اشغالگر، به عنوان بازوی رسانه‌ای رژیم در کارزار نسل‌کشی فلسطینیان، با وقاحت تصویر رهبران و علمای برجسته جهان اسلام را به‌عنوان بانک اهداف عملیات‌های تروریستی سازمان‌های آدم‌کش به نمایش می‌گذارند و آن‌ها را تهدید به قتل می‌کنند. خبر دیگر آنکه عراقچی وزیر خارجه کشورمان نامه‌های جداگانه‌ای برای برخی همتایان، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره تجاوزات و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و وخامت وضعیت بشردوستانه در غزه و لبنان ارسال کرد.
در این میان همزمان با برخی ادعاهای غربی-صهیونیستی و با شدت گرفتن هشدارهای تهران نسبت به هرگونه ماجراجویی، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد: ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای تصمیمی نگرفته است.
همچنین متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش ها مبنی بر آغاز گفتگوی مخفیانه آمریکا و کشورهای عربی با ایران برای آتش بس جامع در خاورمیانه را رد کرد.لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تهدیدات و هیاهوی رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای ایران گفت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
از سوی دیگر مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق هشدار داد که در صورت استفاده از عراق برای هرگونه حمله به ایران، علاوه بر رژیم صهیونیستی، منافع آمریکا نیز هدف قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی 56 تخت‌خوابی این جمعیت در مرز سوریه و لبنان خبر داد.


کد مطلب: 130965

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130965/اسرائیلی-ها-همیشه-آمریکا-چراغ-سبز-داشته-اند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir