?> سیاست روز - اشغالگران زیر آتش وحدت میدان - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژیم صهیونیستی هدف موشکی و پهپادی مقاوت عراق، یمن، لبنان و فلسطین قرار گرفت

اشغالگران زیر آتش وحدت میدان

6 مهر 1403 ساعت 18:52


رژیم صهیونیستی در حالی با کشتار در لبنان به دنبال دستاورد سازی بوده است که وحدت میدان در پاسخ موشکی و پهپادی  به این جنایات از عراق و لبنان گرفته تا یمن و فلسطین این قدرت نمایی صهیونیست‌ها را بر باد داد.
مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی خبر داد.به نقل از رسانه‌های عراقی، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در سرزمین‌های اشغالی درهم کوبیده است.این عملیات توسط موشک کروز پیشرفته (الارقب) انجام شده است.گفتنی است که مقاومت اسلامی عراق پیشتر  نیز از حمله پهپادی به یک هدف در جولان اشغالی خبر داده بود.
در همین حال سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش یمن یک هدف نظامی صهیونیستی را در تل‌آویو با موشک بالستیک «فلسطین ۲» مورد حمله قرار داده است.«یحیی سریع» افزود: همچنین هدفی حیاتی را در منطقه اشغالی «عسقلان» با پهپاد یافا مورد حمله قرار دادیم. هر 2 عملیات در یافا (تل‌آویو) و عسقلان اهداف خود را با موفقیت محقق کردند. همچنین علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که حمایت از غزه تا زمان اتمام محاصره غزه متوقف نخواهد شد. همچنین مردم یمن در استان‌های مختلف این کشور راهپیمایی پرشوری را در حمایت از فلسطین و لبنان برگزار کردند.
حزب الله لبنان نیز در چهارمین بیانیه خود از حمله موشکی جدید به شهرک صهیونیست نشین «إیلانیا» با موشک فادی ۱ خبر داد. همچنین حزب الله لبنان از حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین «کریات آتا» واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.شبکه الجزیره اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در حمله موشکی شدیدی، شهر بندری حیفا را هدف قرار داد. خبر دیگر آنکه مکرون رئیس جمهور فرانسه از آمریکا خواست که برای تحقق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به نخست‌وزیر این رژیم فشار بیاورد.وزارت بهداشت لبنان با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار کلی شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف این کشور را اعلام کرد.بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان در نتیجه حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان، بیش از ۷۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.علاوه بر این طبق این بیانیه بیش از ۲۶۰۰ نفر نیز در پی حملات رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف لبنان زخمی شده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به یک مرکز نظامی در مرز این کشور با لبنان و شهادت ۵ نظامی سوریه در این تجاوز خبر داد.منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی مناطق مختلف جنوب لبنان را هدف حملات هوایی خود قرار داد. در این میان همکاری رژیم اسرائیل و جمهوری آذربایجان در زمینه صنایع نظامی همچنان در حال گسترش است. در همین حال حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای شهادت محمد حسین سرور ملقب به حاج ابوصالح از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان را تایید کرد.
در همین حال گردانهای شهدای الاقصی در نابلس واقع در کرانه باختری از عملیات ضد صهیونیستی رزمندگانش خبر داد.گردانهای شهدای الاقصی در نابلس اعلام کرد که رزمندگانش، چندین بسته انفجاری را در برابر خودروها و نظامیان متجاوز رژیم صهیونیستی که به اردوگاه بلاطه یورش برده بودند، منفجر کردند.بر اساس بیانیه این گروه، انفجار این بسته‌هایی که قدرت انفجاری شدیدی دارد، تلفاتی به دشمن وارد کرده است.
خبر دیگر آنکه فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان گفت که ریاض برای تشکیل کشور فلسطینی ائتلاف عربی و اسلامی تشکیل داده است.فیصل بن فرحان درنشست وزیران خارجه کشورهای جهان درباره فلسطین در نیویورک، گفت: امروز به نمایندگی از کشورهای عربی و اسلامی و شرکای اروپایی، تشکیل ائتلاف بین المللی برای پیگیری راه حل دو کشوری را اعلام می کنیم. از سوی دیگر معترضان آمریکایی قبل از سخنرانی نتانیاهو، بزرگراه سازمان ملل را بستند و خواستار پایان دادن به حمایت تسلیحاتی از این رژیم و محکومیت نسل‌کشی در غزه شدند.دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از متحدان رژیم صهیونیستی خواست تا ارسال سلاح به این رژیم را متوقف کنند. وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد تغییری در تعهد واشنگتن در حمایت از تل آویو رخ نداده است.
از سوی دیگر دانشجویان سوئیسی و مردم لندن با برپایی تجمع‌هایی ضمن محکوم کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها، با ملت‌های لبنان و فلسطین ابراز همبستگی کردند. علاوه بر این حماس اعلام کرد که افشای همدستی وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا در جنگ گرسنگی رژیم اشغالگر علیه مردم غزه، ثابت می‌کند ایالات متحده مسئول کشتار ده‌ها هزار فلسطینی به شکل مستقیم و غیرمستقیم است و نهادهای جهانی باید مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهند.ارتش رژیم اشغالگر در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه، مدرسه «الفالوجا» در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کرد.


کد مطلب: 130798

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130798/اشغالگران-زیر-آتش-وحدت-میدان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir