کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سایه حمایت‌های آمریکا رقم زده شد

صدها شهید و زخمی حاصل جنون جدید اسرائیل در لبنان

2 مهر 1403 ساعت 19:55


در حالی همچنان سران آمریکا به حمایت از نسل‌کشی در غزه و لبنان می‌پردازند وزارت بهداشت لبنان از شهادت و زخمی شدن صدها تن از شهروندان این کشور در حملات هوایی رژیم اسرائیل طی دیروز خبر داد.
 وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که شمار شهدا و زخمی‌های حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به لبنان همچنان در حال افزایش است. وزارت بهداشت لبنان در بیانیه اولیه خود گفته بود در اثر حملات رژیم اسرائیل به مناطق مختلف لبنان تاکنون بیش از 150 نفر که عمدتا از کودکان و زنان بوده، شهید شده و 300 تن دیگر زخمی شده‌اند. رژیم اسرائیل دیروز در سه نوبت به صورت گسترده مناطق مختلف لبنان را به بهانه حمله پیشدستانه علیه حزب الله هدف حملات هوایی شدید قرار داده است. در این میان یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که پس از اینکه حزب‌الله شهر حیفا در اراضی اشغالی را هدف قرار داد، این شهر خالی از سکنه شده است.روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی اعلام کرد که شهر اشغالی حیفا به دلیل  حملات حزب الله خالی از سکنه شده است و انفجار‌ها بلافاصله آن را تحت تأثیر قرار دادند.براساس گزارش المیادین، از سویی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که فرماندهان داخلی رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان شهرک‌های واقع در البقاء هشدار داده اند که در پناهگاه‌ها بمانند.رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حزب الله با ۴۰ راکت الجلیل الاعلی را هدف قرار داده است. همین رسانه‌ها فاش کردند که بر اثر اصابت راکت یکی کارخانه صهیونیستی آسیب دیده است.
بری رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو در تلاش برای کشاندن کل منطقه به جنگی بزرگ هستند، تأکید کرد که لبنان با قدرت از خود دفاع می‌کند.«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی درباره تحولات اخیر در عرصه نبرد با دشمن صهیونیستی، اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر همچنان به جنایت‌های خود در تبدیل کردن مناطق جنوبی لبنان به زمین‌های سوخته و غیرقابل سکونت، نابود کردن مناطق سرسبز و زراعی لبنان با بمب‌های فسفری و آتش‌زا، ویران کردن منازل مسکونی و کشتار غیرنظامیان از جمله زنان، کودکان، سالمندان و همچنین پزشکان و کارکنان در بخش بهداشت ادامه می‌دهد.یک نماینده ارشد حزب‌الله در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها با تشدید تنش‌ها به نتایج معکوس می‌رسند و تاکنون نتوانسته‌اند یک نفر از آوارگان خود را به شمال برگردانند، تاکید کرد عملیات‌های دیروز به اهداف خود رسید و ما آماده هرسناریویی هستیم.«حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، در سخنانی درباره نبرد با دشمن صهیونیستی و عملیات‌های کوبنده‌ای که حزب‌الله صبح دیروز علیه اشغالگران در شمال اراضی اشغالی انجام داد، اعلام کرد: هرگونه تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی علیه لبنان، منجر به نتایج معکوس می‌شود.بعد از انتشار شایعاتی درباره تخلیه مراکز دفاع مدنی لبنان در پی ارسال پیام‌های تهدیدآمیز ارتش صهیونیستی، یک وزیر لبنان اعلام کرد که این تحرکات اسرائیل در چارچوب جنگ روانی قرار دارد و ما تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیریم و امور را به شکل عادی دنبال می‌کنیم.بعد از انتشار اخباری در رسانه‌های لبنانی مبنی بر ارسال پیام‌های تهدیدآمیز توسط ارتش رژیم صهیونیستی برای ساکنان مناطق مختلف لبنان جهت تخلیه ساختمان‌ها، «زیاد المکاری» وزیر اطلاع رسانی دولت موقت لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از جنگ روانی که دشمن اسرائیلی علیه لبنان به راه انداخته، تعداد زیادی از شهروندان در بیروت و دیگر مناطق، پیام‌های تلفنی تهدید آمیزی دریافت کردند که از آنها خواسته شده بود محل حضور خود را ترک کنند. همچنین وزرای خارجه مصر و لبنان در دیداری تاکید کردند که حملات رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطینی و لبنان محکوم و نیازمند قطعنامه شورای امنیت است.
نجیب میقاتی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی،جنگ نسل کشی علیه لبنان به راه انداخته است، خواستار اقدام سازمان ملل و شورای امنیت و کشورهای تاثیرگذار برای متوقف کردن آن شد.نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان امروز دوشنبه گفت تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به لبنان، جنگ نسل کشی است و هدف از این رژیم، ویران کردن روستاها و شهرکهای جنوب لبنان است. میقاتی از سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهای تاثیرگذار خواست در کنار لبنان که در جبهه حق قرار دارد، ایستاده و متجاوزان صهیونیست را از ادامه تجاوز بازدارند.
خبر دیگر آنکه یک مسئول جنبش حماس با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها به هیچ دستاورد راهبردی در جنگ نرسیده‌اند، تاکید کرد که مقاومت غزه در وضعیت مناسبی قرار دارد و بعد از ۱ سال همچنان با قدرت در میدان، با دشمن می‌جنگند.باسم نعیم، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین طی سخنانی اعلام کرد که ساعت صفر طوفان الاقصی به عنوان مناسب‌ترین لحظه جهت رسیدن به بالاترین دستاوردها برای آرمان فلسطین انتخاب شد.باسم نعیم در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: طوفان الاقصی یک نبرد کاملاً فلسطینی است که از همه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی دفاع می‌کند.وی با اشاره به اینکه آزادی اسرای فلسطینی و پایان دادن به رنج‌های آنها یکی از اهداف اصلی نبرد طوفان الاقصی است، گفت: با گذشت نزدیک به یک سال از این جنگ، مقاومت همچنان پابرجاست و با قدرت و شجاعت در میدان می‌جنگد. از سوی دیگر جوان فلسطینی داخل یک پایگاه نظامی ارتش اسرائیل با حمله به یک نظامی او را زخمی کرد و خود نیز به شهادت رسید. خبر دیگر آنکه سفارت چین در تل‌آویو از همه شهروندان خود خواست اراضی اشغالی را به دلیل درگیری‌های جاری، به سرعت ترک کنند.
علاوه بر این دو تن از حامیان فلسطین با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی، سخنرانی «ریچل ریوز» وزیر دارایی انگلیس را برای دقایقی قطع و دولت این کشور را به دلیل تداوم حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی محکوم کردند.منابع خبری از یورش نیروهای اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری و زخمی شدن و بازداشت چندین شهروند فلسطینی خبر دادند.


کد مطلب: 130752

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/report/130752/صدها-شهید-زخمی-حاصل-جنون-جدید-اسرائیل-لبنان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir