کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صرفا به نام لبنان

5 آبان 1403 ساعت 22:48


این روزها رژیم صهیونیستی در حالی سیاست کشتار دسته جمعی مردم لبنان را اجرا می‌کند که فرانسه مدعی برگزاری اجلاسی با محوریت کمک به لبنان با حضور دهها کشور شده است. در پایان این نشست نیز وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که در جریان نشست بین المللی حمایت از لبنان در شهر پاریس مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای این کشور جمع آوری شد. مکرون اعلام کرد که فرانسه ۱۰۰ میلیون یورو کمک مالی به آوارگان لبنانی ارایه خواهد کرد.
این ادعاهای به اصطلاح بشر دوستانه از سوی فرانسه در حالی مطرح شده است که پیش از این نیز پاریس چندین نشست به نام لبنان برگزار و میلیاردها دلار تعهد مالی کرده بودند اما تا به امروز هیچ کدام از آنها محقق نشده است لذا این ادعا را نیز می‌تواند ادامه همان روند دانست. در همین حال این کمک‌ها صرفا با یک کلید واژه همراه است و آن مقابله با آوارگان است. این مسئله یعنی اینکه غرب با جمع آوری پول سایر کشورها ویژه کشورهای عربی به دنبال حفظ آوارگان در خاک لبنان است تا از موج حرکت آنها به مرزهای اروپا جلوگیری کرده باشد چنانکه همچنین توافقاتی نیز با ترکیه، تونس، اردن، آلبانی و... داشته است.
نکته مهم آنکه فرانسه در حالی مدعی رفتار بشر دوستانه است که در عمل هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌دهد چرا که مشکل اصلی لبنانی‌ها را تجاوزات رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد حال آنکه فرانسه تا به امروز حامی و تامین کننده تسلیحات این رژیم برای کشتار در لبنان و غزه بوده است. پاریس نمی‌تواند از یک سو حامی رژیم صهیونیستی باشد و از سوی دیگر ادعای رویکرد بشر دوستانه در قبال لبنان را سر می‌دهد.
این رویکرد غیر مسئولانه زمانی اشکارتر می‌شود که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای بدون اشاره به حمایت غرب در حمایت از صهیونیست‌ها و اقدام نداشتن برای توقف جنایاتش مدعی شد که ایران و حزب‌الله در قبال قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت دارند.
دروغ پردازی فرانسه و سایر کشورهای غربی را در رفتار آنها علیه بیروت در حوزه تجارت جهانی می توان مشاهده کرد چنانکه الیسا د آندا مادرازوه رئیس گروه ویژه اقدام مالی روز جمعه اعلام کرد که لبنان نیز به فهرست خاکستری این نهاد اضافه شده است.
این مسئله یعنی اینکه لبنان هم باید در برابر تچاوز نظامی صهیونیست‌ها ایستادگی کند و هم اینکه در اقدام با حامیان این رژیم و تحریم‌ها مقابله نماید. این روند ماهیت واقعی رفتاری فرانسه را آشکار می‌سازد که صرفا دخالت در امورلبنان بدون هیچ کارکرد مثبتی می‌باشد.
 
علی تتماج


کد مطلب: 131129

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/131129/صرفا-نام-لبنان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir