کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفرمائید رفع فیلترینگ بفرمائید واگذاری تنگه احد!

4 آبان 1403 ساعت 20:19


جنگ ترکیبی، جنگ رسانه‌ای، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، اینها تنها گوشه‌ای از تعابیری است که رهبر معظم انقلاب از دهه هفتاد تا به امروز بارها و به مناسبت‌های مختلف و در جلسات عمومی و خصوصی به آن پرداخته و وجوه مختلف آن را تشریح و تبیین فرموده اند، اما هر چه ایشان به این مقوله خطیر و زیربنایی اهتمام ورزیده و سعی نموده‌اند تا افکار و نگاه مردم و به ویژه مسئولین مربوطه را به این مسئله مهم جلب نمایند مع الأسف شاهد آن هستیم که مردم و مسئولین امر نسبت به این مقوله آنچنان که باید و شاید همت نمی‌گمارند و شوربختانه برخی که تعدادی از آنان از بد حادثه در این زمینه متولی امر هستند در جهت عکس فرمایشات رهبر حکیم انقلاب حرکت می‌کنند و خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب شمن می‌ریزند.
از جمله مهمترین زیرساخت‌های فرهنگی در عصر کنونی بی‌شک رسانه‌ها و فضای مجازی است که از همان بدو ورود به کشور با بی‌مبالاتی و بی‌نظارتی بر این فضا موجبات آسیب‌های بسیار و بعضاً جبران ناپذیری در کشور شده است.
تا به آنجا که رهبر معظم انقلاب در آذر ماه سال ۱۳۸۶ خطاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌فرمایند؛« در حالی که اینترنت یک نعمت است اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک. اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است. این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؟ بگویند سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد.» از این دست تعابیر و حساسیت‌ها در فرمایشات و رهنمودهای معظم له به وفور می‌توان یافت و این مسئله در نگاه ایشان چنان حیاتی و مهم است که ما شاهدیم در سال ۱۳۹۰ و آن هم در پی بی عملی و غفلت دیگر مسئولان، ایشان خود چاره اندیشی نموده و شورایی را با نام شورای عالی فضای مجازی راه اندازی می‌نمایند و وظیفه ساماندهی و مدیریت تحولات فضای مجازی را بر عهده این مجموعه قرار می‌دهند، این همه حساسیت و تأکید از یک واقعیت انکار ناپذیر حکایت می‌کند و آن اینکه این فضا با تسهیلاتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد در عین حالی که خدمت رسانی می‌کند اما اگر برای آسیب‌ها و تهدیدات قطعی و حتمی آن برنامه ریزی و اعمال حاکمیت نشود بی‌تردید صدمات و لطمات جبران ناپذیری به کشور در همه حوزه‌های حکمرانی اعم از سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی وارد می‌کند، کما اینکه امروز آثار زیانبار این تسامح و تساهل و یا به تعبیری ترک فعل مسئولین در کف جامعه  نمودی عینی دارد، اثرگذاری همین فضا در ایجاد و پیش برد فتنه‌های اخیر کشور از جمله غائله «ززآ»  بر هیچکس پوشیده نیست و این فضای مجازی بی‌صاحب خود محمل و بستری آماده برای دشمنان به منظور پیاده نمودن امیال خباثت آلودشان بوده و هست، اما گاه و بیگاه شاهدیم علیرغم این همه شواهد حنجره‌هایی در داخل همنوا با دشمنان به دنبال رهاسازی همین مدیریت نیم بند بر فضای مجازی هستند تا راه را برای تاخت و تاز همه جانبه آنان هموارتر از قبل کنند، این نگاه خطرناک چندی است که از طرف مسئولین دولت وقت در حال تکرار و پیگیری است.
مگر نه آنکه اکنون در جنگی تمام عیار با جبهه کفر به رهبری آمریکا و رژیم خبیث صهیونیستی هستیم و برای حفظ یک وجب از خاک جبهه مقاومت روزانه ده‌ها شهید تقدیم می‌کنیم و دشمن جرار علاوه بر عملیات در فضای حقیقی در حال سنگین‌ترین عملیات‌های رسانه‌ای در فضای مجازیست، آنوقت آقایان در داخل به دنبال رها کردن تنگه احد هستند به طمع چه غنیمتی؟ الله اعلم؟! قرار بود شورای عالی فضای مجازی یاور مردم و نظام در رویارویی با هژمونی رسانه‌ای استکبار جهانی باشد نه اینکه خود آب در آسیاب دشمن ریخته و از رفع فیلترینگ دم بزند، مگر ما از اینستا گرام و واتساپ و پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی چه خیری جز ابتذال فرهنگی، ترور شخصیتی عناصر جبهه مقاومت، محدودیت بیان در مورد عقاید حقه، ترور فیزیکی رهبران جبهه مقاومت همچون شهید هنیه، ترور اعتقادی جوانان و نوجوانان این مرز و بوم و هزاران مفسده دیگر دیده‌ایم که اینگونه آغوش برای بودنشان باز می‌کنیم؟ مگر بسیاری از کشورهای دنیا که تازه به اندازه ما با مخاطرات این فضا روبرو نیستند آن را محدود نکرده‌اند؟مگر همین ایالات متحده تیک تاک را فیلتر نکرده آن هم به جهت منافع ملی آمریکا؟ حداقل از دشمنانتان اهتمام به منافع ملی را بیاموزید.
مسائل اصلی و زیربنایی کشور من جمله مهار بیکاری، تورم و گرانی و قیمت گوشت، خودرو ارز و طلا و مسکن و ... را رها کرده‌اید و برای انحراف افکار عمومی دلخوشی رفع فیلترینگ می‌دهید؟ که چه شود؟ که دشمن بیش از این آن هم در هنگامه نبردی چنین خطیر بیش از پیش به ما ضربه زده و از ما تلفات بگیرد؟ رهبر انقلاب چند بار دیگر تاکید کنند تا اهمیت مسئله را دریابید؟
اما البته که باید فیلتر فروشی برچیده شود تا جیب برخی پر از پول مردم نشود.

مجتبی لواشانی


کد مطلب: 131119

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/131119/نفرمائید-رفع-فیلترینگ-بفرمائید-واگذاری-تنگه-احد

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir