کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک پیشنهاد به ستادکل نیروهای مسلح!

3 آبان 1403 ساعت 1:44


سال ۱۹۹۰میلادی (۱۳۷۰شمسی) وقتی که صدام به کویت حمله و این کشور را اشغال کرد، آمریکا تصمیم گرفت در حمایت از کویت علیه عراق وارد جنگ شود. وقتی که این تصمیم آمریکا عملیاتی شد، وزارت دفاع ایالات متحده(پنتاگون) یک تصمیم مهم دیگری را اتخاد کرد و آن تشکیل یک «اتاق خبر» واحد و مستقل برای اطلاع رسانی مستقیم بود که این وظیفه به شبکه سی ان ان سپرده شد.
بنابه دستور پنتاگون هیچ رسانه آمریکایی مجوز انتشار اخبار مربوط به جنگ و حاشیه‌های آن را نداشت و همه خبرنگاران و رسانه‌های آمریکایی موظف به هماهنگی و ارسال اخبار، گزارش‌ها، عکس و فیلم‌های خود به این شبکه شدند.
باشروع جنگ آمریکا علیه عراق کم کم کشورهای اروپایی نیز به این شبکه پیوستند و از اینجا بود که cnn شهرتی جهانی یافت.
ذکر این مقدمه برای این است که شرایط فعلی کشور و منطقه عملا از حالت عادی خود خارج شده است و التهابات ایجاد شده در همه جوانب جامعه ناشی از اشاعه و انتشار انواع و اقسام اخبار راست و دروغ در جامعه است و یک لجام گسیختگی شدید بر فضای رسانه‌ای کشور خصوصا فضای مجازی حاکم شده است.
از آنجا که دشمنان ما، استاد عملیات فریب و جنگ رسانه‌ای در دنیا هستند طی هفته های گذشته با انتشار اخبار و عکس‌های فیک و نادرست توانسته‌اند بازار شایعات را داغ و به نوعی با روح و روان جامعه بازی کنند.
از آنجا که حوادث و بحران‌های گذشته نشان داده که به دلیل نبود انسجام و اطلاع رسانی صحیح، مردم و افکارعمومی سردرگم شده و آسیب دیده‌اند لذا جا دارد یکبار برای همیشه به این معضل رسیدگی شده و تکلیفش روشن شود.
می‌طلبد که ستادکل نیروهای مسلح و وزارت ارشاد میدان‌دار شوند و این مسئله خاص اطلاع رسانی شرایط جنگی را مدیریت نمایند. تشکیل یک اتاق خبر واحد، تعیین یک سخنگوی ماهر و مجرب می‌تواند این نقیصه را تا حد زیادی مدیریت کند و از فشارهای روانی کاذب به مردم بکاهد. لذا الان هم دیرشده و این نهاد مهم  وملی باید به میدان بیاید و تکلیف را یکسره کند.
 
فرهاد خادمی


کد مطلب: 131110

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/131110/یک-پیشنهاد-ستادکل-نیروهای-مسلح

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir