کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آنچه آنها فراموش کرده‌اند

18 مهر 1403 ساعت 22:15


کن مک‌کالم رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس MI5 بدون ارائه سند، مدعی افزایش سطح تهدیدها از سوی ایران در دو سال گذشته شد و ادعا کرد که ایران و روسیه در حال توطئه و خرابکاری در انگلیس هستند.او همچنین مدعی شد که مأموران سرویس اطلاعات داخلی انگلیس و پلیس این کشور از سال ۲۰۲۲ تاکنون با ۲۰ توطئه «بالقوه مرگبار» مورد حمایت ایران مقابله کرده‌اند.
این سخنان و ادعاها در حالی مطرح شده است که نگاهی به کارنامه انگلیس چند نکته اساسی را نشان می‌دهد. نخست آنکه انگلیس د ردیف اول مداخله گران در امور ایران است. از قتل عام 9 میلیون ایرانی در قحطی جنگ جهانی که رسما انگلیس رقم زد، کودتای 28 مرداد گرفته تا حمایت از رژیم بعث در جنگ تحمیلی، از مشارکت گسترده در تحریم‌های ضد ایرانی که جان میلیون‌ها نفر را به خطر انداخته است، مداخلات آشکار در امور داخلی ایران در اشوب‌های و اغتشاش‌ها، حمایت گسترده از گروه‌های تروریستی و میزبانی از آنها همچون گروهک تروریستی منافقین و... تنها گوشه‌ای از کارنامه سیاه انگلیس علیه ایرانیان است. بر این اساس این رژیم نه تنها حق ندارد ادعای دخالت ایران در امنیت کشور را مطرح سازد بلکه خود به جرم متمهم ردیف اول مخل امنیت ایران باید مجازات شود.
دوم آنکه جنایات انگلیس در سراسر جهان از جمله در خاورمیانه که تا به امروز ادامه دارد فجایع بسیاری را رقم زده است که بازخواست آن را الزام آور می‌سازد. سوم آنکه انگلیس رسما حامی و همراه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، ایران و... است. به رغم درخواست‌های جهانی سران لندن همچنان بر ارسال تسلیحات به این رژیم اصرار دارند و مشارکت گسترده اطلاعاتی و نظامی با آن در کشتارها دارند. وب‌سایت انگلیسی محرمانه «Declassified UK» با استناد به اسناد تازه فاش شده، گزارش داد که انگلیس در خصوص تکنیک‌های جنگ روانی و حملات سایبری به ارتش رژیم تروریستی اسرائیل مشاوره و کمک عملی کرده است.این وب‌سایت توضیح داد: فایل‌های فاش‌شده نشان می‌دهد که تیپ ۷۷ ارتش انگلیس با ارتش اسرائیل ارتباطات مخفیانه دارند که در آن استراتژی و تاکتیک‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد. با توجه به این شرایط انگلیس با فرافکنی علیه ایران به دنبال پنهان سازی این پرونده‌های سیاه است حال آنکه این رژیم همچون دوستان صهیونیست و آمریکایی‌اش باید به جرم جنایت علیه مردم ایران و بشریت بازخواست شود تا جهان آرامش و امنیتی بیشتر را تجربه نماید.
 
علی تتماج


کد مطلب: 130962

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130962/آنچه-فراموش-کرده-اند

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir