کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معادلات جدید

16 مهر 1403 ساعت 20:22


غرب آسیا در سالروز طوفان الاقصی با تحولاتی همراه شده است که سرنوشت منطقه و معادلات جهانی را دگرگون خواهد ساخت. در هفته‌های اخیر در حالی رژیم صهیونیستی، لبنان را آماج حملات گسترده قرار داده است که در تحولی مهم حزب‌الله  مناطق شمالی فلسطین اشغالی به ویژه شهر حیفا را آماج موشک‌های خود قرار داد که به نظر می‌رسد معادله حیفا در برابر ضاحیه(بیروت) که شهید سید حسن نصرالله بارها به رژیم صهیونیستی درباره آن هشدار داده بود، آغاز شده است.رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که برای اولین بار از سال 2006، موشکهای حزب الله به قلب حیفا اصابت کرده است.مقامات محلی صهیونیست در حیفا اذعان کرده اند که در این حمله موشکی که اولین حمله حزب الله از اول جنگ به حیفا به شمار می رود، خسارتهای زیادی به بار آمده است. رسانه های صهیونیست همچنین از زخمی شدن چند صهیونیست در پی اصابت موشکهای حزب الله طبریا خبر دادند.
این رویکرد حزب‌الله در شرایطی که رژیم صهیونیستی تمام توان خود را برای کشتار در لبنان به کار گرفته است بیانگر آن است که مقاومت لبنان به رغم شهادت فرماندهان ارشدش از جمله سید حسن نصرالله نه تنها با خللی مواجه نشده است بلکه همان مسیری را که سید مقاومت پیش از این ترسیم کرده بوده را در دستور کار قرار داده است. معادله که اساس آن را چشم در برابر چشم، تلفات در برابر تلفات تشکیل می‌داد چنانکه  حزب‌الله اعلام کرده حمله به حیفا پاسخ به حملات اسرائیل به غیرنظامیان در لبنان است.
معادله تل آویو در برابر بیروت و حیفا در برابر ضاحیه مجددا فعال شده است. این معادله بیانگر آن است که از یک سو سیاست ترور رژیم صهیونیستی رسما با شکست مواجه شده است و از سوی دیگر نیز رژیم صهیونیستی که داعیه دار جنگ میان‌جنگ‌ها و تغییر معادلات منطقه است نه تنها به این امر نخواهد رسید بلکه هر روز ابعد شکست آن سنگین‌تر خواهد شد.
به عبارتی دیگر تحولات لبنان از جمله ورود معادلات به حیفا در برابر ضاحیه نشان می‌دهد که در نهایت این مقاومت است که سرنوشت منطقه را تعیین می‌کند و رژیم صهیونیستی گزینه‌ای جز ویرانی نخواهد داشت.

علی تتماج


کد مطلب: 130905

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130905/معادلات-جدید

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir