کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان ماه عسل دولت چهاردهم!

2 مهر 1403 ساعت 19:49


زمان چندانی از مناظره‌های داغ انتخاباتی ریاست جمهوری نمی‌گذرد که طی آن چهارتن از پنج نامزد به تنهایی و بر اساس آنچه دلسوزانه در قلب و احساس و تعهدشان می‌گذشت؛ وارد میدان شدند در حالی که نامزد پنجم اگرچه چند دوره متوالی را در مجلس بود و کم و بیش با جریانات سیاسی و اشتباهات گذشته دو جناح آشنایی داشت اما همچنان متکی به پروژه‌های ارائه شده توسط یکی از همین دو طیف بود و تحت تأثیر بعضی جاماندگان از سیاست‌های عقلی و قانونی و خالصانه نظام به پشتوانه اسلام؛ عزم مناظره نمود تا  احساسات جامعه هم به نحوی از انحاء مصادره گردد!
آنچه اتفاق افتاد به ظاهر موفقیت آمیز می‌نمود و پس از اعلام نتایج شاهد بودیم نه تنها رئیس جمهور بلکه وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم هم با دمشان گردو می‌شکستند! تا مشخص شود چیدمان این انتخاب از قبل تدارک دیده شده است! تا جایی که یکی از رؤسای جمهور دوره اصلاحات اعلام کند؛ عنان دولت چهاردهم را از قبل به دست آورده است! آمادگی‌های مخملین در پشت پرده خفا آنقدر حساب شده بود که رئیس جمهور چهاردهم در کمترین زمان ممکن کابینه از پیش تعیین شده‌ای که بعضی از آنها برای موارد متعدد در قبل؛ تایید صلاحیت نشده بودند به مجلس معرفی کرد که نمایندگان هم بمنظور هر چه زودتر رفتن به مرخصی تابستانی قال قضیه را کندند! با این توجیه که نامزدهای وزارت، قبلاً مورد تایید مقام رهبری قرار گرفته‌اند در حالی که در زمان شرفیابی این جمع، آقا پیرامون اظهار نظر خود توضیحات لازم را به حاضران دادند و معلوم شد آنگونه هم که پزشکیان گفته است؛ نبود! معلوم نیست به این همه ضد و نقیض‌هایی که در یکی دو ماه گذشته از طیف پاستور دیدیم و شنیدیم و انتخاب سریع معاونان ریاست جمهوری توسط ایشان که می‌توانست با تأخیر انجام شود تا اینگونه دستگاهای دولتی را به چالش کم کاری مفرط دچار نکند؛ دم خروس را ببینیم یا قسم ایشان را بپذیریم؟ این افکار طی یکی دو ماه گذشته در مغز دلسوزان جامعه همچنان در جریان بود و نمی‌پذیرفتند چرا رئیس جمهور جدید؛ حداقل معاون اول دولت سیزدهم را برای مدتی هرچند محدود نگه نداشت و از توانایی‌های بالقوه و بالفعل ایشان بهره نبرد تا تار و پود دولت از هم گسیخته نشود؟ که بافت آن، زمان و هزینه بسیار می‌طلبد. دیروز حضرت آیت الله خامنه‌ای که دغدغه مند همه مسائل سرزمینی هستند در یک اقدام شگفتانه و غافلگیر کننده؛ ابلاغ  دکتر محمد مخبر معاون اول رئیسی ؛رئیس جمهور شهید را به عنوان مشاور و دستیارخودشان امضا و تنفیذ نمودند تا آبی باشد بر روی این آتش زیر خاکستر و جهانیان بدانند رهبری اسلام ناب محمدی تنها کسی است که می‌تواند پناهگاه مظلومان و محرومان باشد.
با این حکم ماه عسل رویایی دولت چهاردهم به پایان می‌رسد و دیگر چاره ندارند جز این که آستین‌های همت را فارغ از هرگونه ایدئولوژی که در اسلام تعریف نشده است؛ برای تلاش خالصانه بالا بزنند.
 
حسن روانشید - روزنامه‌نگار پیشکسوت


کد مطلب: 130750

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/note/130750/پایان-ماه-عسل-دولت-چهاردهم

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir