کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت تهران:

عاشورا در غزه جریان دارد

27 مهر 1403 ساعت 18:56


حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت‌: امروز عاشورا در غزه وجود دارد و نهج‌البلاغه دنیای اسلام را به حرکت درآورده است.
محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران با گرامیداشت شهادت یحیی سنوار گفت؛ او نمادی از ارزش‌های والای اسلام، قرآن و پیامبر و اهل‌بیت بود. او تاکید می‌کرد اندیشه و راه من همان راه علی ابن ابی طالب (ع) است. امروز عاشورا در غزه وجود دارد. نهج‌البلاغه دنیای اسلام را به حرکت درآورده است.
وی افزود: نام و یاد فرمانده عالم، کارشناس ارشد نظامی، مجاهد خستگی‌ناپذیر شهید عباس نیلفروشان را که بعد از چهار دهه مجاهدت در راه تامین امنیت ملی ایران به شهادت رسید، گرامی‌ می‌داریم و از مردم حماسه‌آفرین ایران که در تشییع این شهید بار دیگر حماسه جمعه نصر را تکرار کردند، قدردانی می‌کنیم.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: رژیم صهیونی در سال ۱۹۴۸ میلادی با حمایت قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم و سازمان ملل شکل گرفت که قتل‌عام حدود ۲۰۰ هزار فلسطینی و آوارگی بیش از ۸۰۰ هزار زن و کودک فلسطینی را در پی داشت.
ابوترابی‌فرد یادآور شد؛ قبل از پیروزی انقلاب، این رژیم چهار جنگ را به همراه داشته است. جنگ اول حدود ۱۰ ماه به طول انجامید و متاسفانه با حمایت دنیای غرب و ناتوانی سران عرب شکست خورد. صهیونیست‌ها در این جنگ تقریباً تمام نواحی فلسطین را به جز غزه و کرانه باختری بدست آوردند.
وی افزود: جنگ بعدی در سال ۱۹۵۶ شکل گرفت که بعد از به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر در مصر رخ داد. در این جنگ مصر با حدود ۵ هزار کشته شکست خورد. جنگ سوم هم در ۱۹۶۷ میلادی رخ داد که با تهاجم صهیونیست‌ها آغاز شد و ارتش‌های کلاسیک سوریه، مصر و اردن را ظرف شش روز شکست دادند و ۲۱ هزار کشته و ۴۵ هزار مجروح و ۶ هزار اسیر از ارتش این سه کشور برجا ماند.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: در جنگ چهارم در ۱۹۷۴ میلادی با خیانت بسیاری از سیاستمداران، نهایتاً رژیم صهیونیستی پیروز شد. صهیونیست‌ها در این جنگ ۲۸۰۰ کشته و اعراب ۱۸۵۰۰ کشته داشتند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی صحنه تغییر کرد و زلزله‌ای در جهان رخ داد که راه را برای اقتدار امت اسلام هموار کرد.
ابوترابی‌فرد گفت: صهیونیست‌ها پس از انقلاب اسلامی هفت جنگ با لبنان، مقاومت اسلامی و حماس داشته‌اند و در تمامی آن‌ها شکست خورده‌اند. در این جنگ‌های هفتگانه هیچ دولت عربی و لشکرهای کلاسیک حضور نداشتند بلکه انقلاب اسلامی و شجاعت و معنویت و عقلانیت و ایثار قد علم کرد.
وی یادآور شد: در ۱۹۸۲ میلادی صهیونیست‌ها در میانه جنگ تحمیلی استکبار جهانی به ایران، تا ۱۸ سال جنوب لبنان را در دست خود داشتند اما در سال ۲۰۰۰ بود که مقاومت لبنان با همراهی مسیحیان لبنانی و فرماندهی سیدحسن نصرالله و حملات پی‌درپی نظامی صهیونیست‌ها را که هزینه‌های گزافی در جنوب لبنان پرداخت کرده بودند، مجبور به عقب‌نشینی کامل کردند؛ جز در برخی حوزه‌ها که از سوی رزمندگان آزاد خواهد شد.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: در سال ۲۰۰۶ میلادی صهیونیست‌ها تهاجمی برای محو و خلع سلاح حزب‌الله و تغییر نقشه خاورمیانه آغاز کردند و نتیجه این جنگ شکست رژیم صهیونی و افزایش روحیه مقاومت و جایگاه حزب‌الله بود.
وی گفت: صهیونیست‌ها با حدود ۳۰۰ هزار نیروی نظامی و انواع جنگنده و تانک و ناوچه‌ها و هلیکوپتر بعد از ۳۳ روز مقاومت و ایستادگی و فرماندهی هوشمندانه سیدحسن نصرالله و اندیشه‌های الهام‌بخش سردار سلیمانی‌ها و سردار نیلفروشان‌ها، تقاضای آتش‌بس کردند.
امام جمعه موقت تهران با بازخوانی دیدگاه کارشناسان غربی درباره تاثیر عملیات وعده‌ صادق ۲، اظهار کرد: در این شرایط باید امت اسلام بر اصول عقلانیت، معنویت، شجاعت و ایستادگی و وحدت کلمه بر کلام خدا، پیامبر اسلام و اهل بیت او هم‌پیمان باشند.
وی با گرامیداشت یاد شهید سیدحسن نصرالله، تأکید کرد: رهبر بزرگ، نستوه، شجاع، عالم، اقتدار آفرین حزب‌الله شهید سیدحسن نصرالله، در طول بیش از سه دهه مدیریت، فرماندهی نهاد علمی، اخلاقی، سیاسی و نظامی حزب‌الله، به عنوان بازوی قدرتمند رهبر فرزانه جهان اسلام در برافراشتن خیمه اسلام در جهان نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.
ابوترابی‌فرد گفت: امروز شیخ حسن نصرالله‌ها، هنیه‌ها، سنوارها، نیلفروشان‌ها و دیگر مجاهدان، نماد ایستادگی برای رضایت حق هستند و این مجاهدت برای سعادت انسان و توسعه سعادت در جاده انسانی هستند.


کد مطلب: 131043

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/131043/عاشورا-غزه-جریان

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir