کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در «قانا» صورت گرفت

حملات بی‌امان موشکی حزب‌الله به «صفد»

26 مهر 1403 ساعت 1:55


همزمان با جنایت جدید رژیم صهیونیستی در قانا، رسانه‌های صهیونیستی از حملات بی‌امان موشکی از لبنان به شهر صفد و شهرک‌های اطراف آن خبر دادند.
براساس این گزارش ده ها هزار صهیونیست در به پناهگاه ها فرار کنند.در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی  نیز اعتراف کرد که حزب‌الله دست‌کم ۲۵ موشک به سمت حیفا و «الکریوت» شلیک کرده است.ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ۵۰ موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده و سامانه‌های دفاعی تعدادی از آن‌ها را رهگیری کرده است.در پی این حمله آژیر خطر در صفد، بخش‌هایی از الجلیل و مناطقی دیگر به صدا درآمد.
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اثر اصابت مستقیم موشک به خانه‌ای در شهر اشغالی صفد ۲ صهیونیست زخمی شدند.حزب‌الله لبنان با انتشار جدیدترین ویدئوی خود نسبت به تبدیل شدن حیفای اشغالی به مناطقی مانند کریات شمونه هشدار داد. حزب الله لبنان بعد از انتشار ویدئوی شلیک موشک قادر ۱ به سمت تل آویو ویدئوی جدیدی را با عنوان «حیفا را به کریات شمونه و المطله تبدیل می کنیم» منتشر کرد.در این ویدئو، بخشی از توان و آمادگی نیروهای مقاومت لبنان در زمینه‌های موشکی به نمایش درآمده است.در ابتدای این ویدئو، شهر حیفا و بخش‌های زیادی از آنکه زیر آتش موشک‌های حزب الله قرار گرفته به نمایش در می‌آید و بعد نیز تصاویر شلیک صدها موشک به سمت اراضی اشغالی را می‌بینیم.
رژیم صهیونیستی در جریان تهاجم نظامی در جنوب لبنان، شهرک قانا را آماج حملات جنگنده‌های خود قرار داد که طی آن دست‌کم ۱۰ نفر شهید شدند. این سومین بار در تاریخ قانا از سال ۱۹۹۶ است که توسط ارتش اشغالگر به خاک و خون کشیده می‌شود. وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد که شکایت جدیدی علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت ارائه داده و این شورا باید اسرائیل را ملزم به توقف تجاوزاتش کند.وزارت خارجه لبنان در این شکایت خود به شورای امنیت تاکید کرد که اسرائیل در تلاش است تا با زور و ابزار نظامی، دیدگاه امنیتی خود را در منطقه تحمیل کند.
در این میان رئیس سابق سرویس جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو به سمت شکستی استراتژیک و دردناک پیش می‌رود.رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از تامیر هایمن رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در سایه عدم تفکر در خصوص پایان جنگ، تل‌آویو در برابر جنگی بی‌پایان قرار دارد که آن را به سمت شکستی استراتژیک و دردناک پیش می‌برد که می‌تواند برتری نسبی اسرائیل را از بین ببرد.
وی تصریح کرد که با وجود اینکه حزب الله ضربات سختی دریافت کرد و حماس نیز آسیب‌هایی دیده است، اما سناریوهای دردناک‌تر برای اسرائیل باقی مانده است.در همین رابطه «شان رفن» مسئول سابق سرویس جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز ابراز داشت که سرعت بهبود شرایط حزب الله بسیار زیاد بود و تل آویو اگر می‌خواهد توانمندی‌های بیشتری از این حزب را در معرض آسیب قرار دهد، باید به این نکته توجه داشته باشد. روزنامه «هاآرتص» به نقل از یک منبع خبری نوشت که حزب الله لبنان شروع به ترمیم یگان‌های رزمی خود در خطوط مقدم نبرد با رژیم اسرائیل کرده است.این منبع اعلام کرد که حزب الله موشک‌های کافی برای وارد کردن خسارت‌های گسترده به رژیم صهیونیستی در اختیار را دارد.
یکی از نمایندگان حزب‌الله با تأکید بر اینکه مقاومت لبنان وارد مرحله اجرای معادلات دردناک علیه دشمن صهیونیستی شده است، گفت: ما هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نداریم و همان‌طور که شیخ نعیم قاسم تأکید کرد، جبهه لبنان هرگز از جبهه غزه جدا نخواهد شد.«حسین الحاج حسن» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، طی سخنانی درباره تحولات مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی اعلام کرد که مقاومت اسلامی وارد مرحله اجرای معادلات دردناک علیه دشمن صهیونیستی شده است.


کد مطلب: 131040

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/131040/حملات-بی-امان-موشکی-حزب-الله-صفد

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir