کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعضای کابینه دولت چهاردهم در حلقه خبرنگاران

دولت نمی‌خواهد به حساب مردم دست ببرد

26 مهر 1403 ساعت 1:55





اعضای کابینه چهاردهم در حاشیه جلسه دیروز دولت در حیاط پاستور به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند.
عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به موضوع اتصال حساب بانکی اشخاص به سامانه سازمان امور مالیاتی گفت: اتصال حساب بانکی مردم به سامانه سازمان امور مالیاتی هیچ اشکالی ندارد، الان هم هست.
وی ادامه داد: حرف بدی زدند؛ گفتند دولت می‌خواهد به حساب مردم دست ببرد که اصلا چنین چیزی نیست. سازمان امور مالیاتی به موجب قانون برنامه هفتم توسعه موظف است اطلاعات مربوط به بانک‌ها و شهرداری‌ها را به صورت برخط داشته باشد. این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی انجام می‌شود نه برای دخالت در حساب شخصی افراد. فکر می‌کنم افرادی که می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشند به این شایعه دامن می‌زنند.
علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش از دستور معاون اول رئیس‌جمهوری برای تامین ارز مورد نیاز کاغذهای وارداتی خبر داد و گفت؛ آقای عارف معاون اول رئیس‌جمهوری جلسه ویژه‌ای برای تامین ارز مورد نیاز کاغذهای وارداتی برگزار کردند، دستورات لازم را دادند و الان در حال پیگیری هستیم.
شینا انصاری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هفته گذشته اولین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه برگزار شد، تصریح کرد: مواردی هم درباره ساختار دریاچه و لزوم بازنگری در آن و هم درباره پیشرفت ۲۸ پروژه‌ای که در دستورکار قرار دارد، مطرح شد. مقرر شد طی یک ماه آینده هر دو بخش مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد تا پس از آن برای حال و آینده دریاچه ارومیه تصمیم‌گیری شود.
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت از  افزایش سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده از ۱۲ به ۲۴ میلیون خبر داد.
محسن پاک‌نژاد وزیر نفت با بیان اینکه پالایشگاه غیردولتی در شهرک صنعتی شوشتر به احتمال زیاد بر اثر قصور عامل انسانی آتش گرفته است، توضیح داد: پالایشگاهی غیردولتی در شهرک صنعتی شوشتر با مجوز بهره‌برداری از وزارت صمت، دچار حادثه شد. اتفاق افتاده در این پالایشگاه شاید ناشی از قصور راننده تانکر بود. راننده هنگام بارگیری باید اصولی را رعایت می‌کرد که نکرد، البته حادثه به سرعت مهار شد. آخرین آمار تعداد تلفات و خسارت را ندارم.
احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه فوتبال در تهران، بیان کرد: بعد از اینکه در دولت مطرح شد ما بایستی مجوزهای بالادستی را در این رابطه که طرح موضوع در جلسه سران قوه است در دستور کار قرار دهیم. به صورت جدی برای ما این موضوع مهم است که پیگیری کرده و آن را به نتیجه برسانیم.در خصوص پیمانکار باید بگویم یک مجموعه داخلی و یک مجموعه خارجی، نه به صورت پیمانکار بلکه مجموعه خارجی به شکل تامین مالی ورود خواهد کرد. تمام تلاش ما این است که صد در صد کار پیمانکاری ورزشگاه توسط پیمانکاران ایرانی انجام شود.
ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت سرعت اینترنت کشور گفت: این وضعیت مقداری به شرایط منطقه و وضعیت سایبری بازمی‌گردد و طبیعتاً گزارش دقیق و کارشناسی آن را هفته آینده با آمار و ارقام به خبرنگاران اعلام می‌کنیم.
فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی از اقدام وزارتخانه متبوع خود با دستور رئیس‌جمهوری برای تامین مسکن خانواده‌های داغدار معدن طبس تا یک ماه آینده خبر داد.
حمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود واکسن آنفلوآنزا در کشور گفت: واکسن هست، اما اینکه میزان تقاضای مردم چقدر باشد، تعیین می‌کند که زیاد شود یا کم. وی همچنین با اشاره به وضعیت انسولین در داروخانه‌های کشور، گفت: انسولین چند مدل دارد. یک مدل که یک کشور خاص تولید و صادر می‌کند در همه جای دنیا از جمله ایران، کم است.
امیر سرتیپ نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سامانه تاد، یک سامانه ضدبالستیک است و جدید هم نیست و قبلاً نیز بوده است، افزود: ما این قبیل اقدامات دشمن را در راستای جنگ روانی ارزیابی می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد. هیچکدام از تهدیدات رژیم صهیونیستی جدید نیست.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در دوره جدید پیرامون هنرمندان ممنوع الکار، تجدید نظر کلی صورت خواهد گرفت، افزود: بخشی که به عنوان هنرمندان ممنوع الکار تلقی می شوند، موارد مختلفی دارد. تمام این موارد در این دوره جدید مورد بررسی  قرار خواهد گرفت و یک تجدید نظر کلی صورت خواهد گرفت.
حسین سیمایی صراف وزیر علوم خبر داد که تمام انشجویانی که مشمول احکام انضباطی بودند به کلاس‌های خود بازگشتند.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در توضیح علت آتش سوزی هفته اخیر در بازار آهن شاداباد، گفت: شخصی به صورت ناایمن جوشکاری می کرده که جوشکاری به انبار چسب سرایت کرده و آتش  سوزی رخ داده است. آتش سوزی فوق العاده شدید بود. ما عمده ایستگاه های آتش نشانی را بسیج کردیم. جانفشانی آتش نشانان و لطف خدا موجب شد که آتش سرایت نکند. ۲۰۰ مغازه سوخت و سه نفر که فوت شدند، خودشان خود را محبوس کردند. ۷ نفر هم مجروح شدند.


کد مطلب: 131037

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/131037/دولت-نمی-خواهد-حساب-مردم-دست-ببرد

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir