کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد تعاون فراجا خبر داد:

نمایش تجهیزات پلیسی در نمایشگاه «ایپاس»

22 مهر 1403 ساعت 21:13


معاون هماهنگ کننده بنیاد تعاون فراجا دستاوردهای بومی حوزه امنیت را در کشور در بالاترین سطح دانست ‌و گفت: امسال ۵۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه ایپاس(پلیس،امنیت، ایمنی) دانش‌بنیان هستند و تجهیزات پلیسی در نمایشگاه ایپاس به نمایش درخواهد آمد.
 نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پلیسی، امنیتی و ایمنی با حضور جناب آقای سرتیپ دوم پاسدار محمدقاسم ناظر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، آقای رضا اصغریان دبیر نمایشگاه و آقای حشمت الله خان آبادی رئیس نمایشگاه برگزار شد.
سردار محمد قاسم ناظر، مدیر عامل بنیاد تعاون فراجا، در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پلیس (ایپاس) اعلام کرد: این نمایشگاه از ۳۰ مهرماه در مجموعه مصلای امام خمینی آغاز به کار خواهد کرد.وی ضمن اشاره به موفقیت برگزاری این نمایشگاه در سال گذشته، تأکید کرد و گفت: امسال نیز نمایشگاه ایپاس با تمرکز بر تجهیزات ایمنی، امنیتی و پلیسی برپا خواهد شد. وی گفت:هدف از برگزاری این نمایشگاه، دستیابی به اهداف کلیدی در حوزه ایمنی و ارتقای صنعت فناوری‌های داخلی است.
 ناظر افزود: این رویداد می‌تواند علاوه بر تأثیرگذاری در اقتصاد داخلی، به پیشرفت فناوری‌های داخلی نیز کمک کند و امید است که در طول برگزاری نمایشگاه، بهره‌برداری مناسبی از آن صورت گیرد.مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، اعلام کرد: نمایشگاه بین‌المللی پلیس (ایپاس) با حضور گسترده تولیدکنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، بهره‌برداری مناسب از محصولات و تجهیزات ارائه شده است.
وی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای دستیابی به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری خواهد بود. به گفته ناظر، تمرکز اصلی نمایشگاه بر معرفی تجهیزات و فناوری‌های مرتبط با امنیت، ایمنی و تجهیزات پلیسی است و نیروهای مسلح نیز از این فرصت بهره‌برداری خواهند کرد.سردار محمد قاسم ناظر، مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه تجهیزات نظامی و امنیتی، گفت: اگر به گذشته نگاه کنیم، در دوران جنگ تحمیلی برای تأمین ابتدایی‌ترین تجهیزات مانند سیم خاردار وابسته به واردات بودیم، اما امروز پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات را در داخل کشور تولید می‌کنیم و حتی صادر می‌کنیم.
 وی افزود: نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند ایپاس فرصت مناسبی برای معرفی این دستاوردهاست و تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه مورد استفاده نیروهای مسلح و دیگر ارگان‌ها قرار خواهد گرفت.” ناظر همچنین تأکید کرد که انعقاد قراردادهای بین‌المللی در این نمایشگاه‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی بر ارزآوری و اقتصاد کشور داشته باشد.در ادامه اصغریان، مدیرعامل ناجی پاس و دبیر اجرایی این نمایشگاه گفت: از تاریخ ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان ماه در محل مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مرتبط با صنایع ایمنی و امنیتی در ایران است. این دوره از نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از ۲۳ هزار متر مربع برگزار می‌شود و ۲۲۰ شرکت داخلی به همراه ۱۲ شرکت خارجی به‌صورت مستقیم و ۱۴ کشور به‌صورت غیرمستقیم از طریق نمایندگی رسمی خود در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.
مدیرعامل ناجی پاس گفت: در این نمایشگاه، ۱۶ گروه کالایی مجاز به ارائه محصولات خود هستند که شامل انواع تجهیزات پلیسی، امنیتی، و ایمنی می‌شود. این نمایشگاه فرصتی را برای شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط فراهم می‌کند تا جدیدترین محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و از آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای این حوزه بهره‌مند شوند.اصغریان، مدیرعامل ناجی پاس و دبیر اجرایی نمایشگاه ایپاس،اعلام کرد: در “نمایشگاه ایپاس ۲۰۲۴” بیش از ۱۵۰ برند خارجی حضور خواهند داشت که تقریباً سه برابر سال گذشته است. همچنین ۳۸ برند ایرانی در این نمایشگاه کالاهای خود را ارائه خواهند کرد. بخش مخترعین با حضور ۵۰ اثر نیز همچنان بخشی از نمایشگاه خواهد بود.
دبیر اجرایی این نمایشگاه گفت: از سفرا، کاردارها و وابستگان نظامی برای مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده و انتظار می‌رود مانند سال گذشته، شاهد حضور پرشور آن‌ها باشیم. همچنین واحدهای تخصصی پلیس از ۸ رده مختلف برای نمایش توانمندی‌ها و ارائه خدمات در نمایشگاه حاضر خواهند بود.وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی نمایشگاه ترویج فرهنگ استفاده از لوازم ایمنی و امنیتی است و تلاش شده تا امسال نیز مانند سال گذشته بازدیدکنندگان بیشتری جذب شوند. همچنین بین ۱۰ تا ۱۵ هیئت تجاری خارجی برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.
مدیرعامل ناجی پاس و دبیر اجرایی نمایشگاه، اعلام کرد: امسال برای اولین بار بخش امنیت قضایی به زیرگروه‌های نمایشگاه اضافه شده است. این بخش در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع به نمایشگاه افزوده شد.وی همچنین تأیید کرد که دبیرخانه دائمی نمایشگاه به صورت سیستماتیک از دو سال پیش اقدام به ایجاد سامانه‌ای جامع کرده که به عنوان منبعی با ارزش برای صنعت مربوطه عمل می‌کند. این سامانه برای دسترسی آسان‌تر و فعالیت بهتر دبیرخانه طراحی شده و به مرور فعال‌تر خواهد شد.اصغریان همچنین به نقش مهم نمایشگاه پاس به عنوان مرجع تجهیزات اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به توسعه تکنولوژی‌های مورد استفاده توسط پلیس کمک قابل توجهی کرده است.
 
سمیه ملکی


کد مطلب: 130992

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130992/نمایش-تجهیزات-پلیسی-نمایشگاه-ایپاس

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir