کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است

17 مهر 1403 ساعت 10:32

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده و فکر می‌کنم با توجه به اینکه بخشی از این پروژه‌ها، میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، می‌توان تکمیل و به متقاضیان تحویل داد.


علیرضا نثاری در گفت وگو با شفقنا در خصوص آخرین وضعیت ساخت مسکن در کشور، گفت: ما دچار تناقض آماری در وضعیت فعلی مسکن هستیم و طی جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، بنا است برای حل مشکلات حوزه مسکن، ابتدا آمار دقیقی در این خصوص به دست بیاوریم.
وی افزود: بعد از اینکه آمار دقیقی به دست آوردیم، باید برای تکمیل و تامین اعتبار واحدهای نیمه کاره، برنامه‌ریزی انجام شود و بعد از آن، طبق قانون «جهش تولید مسکن» افراد واجد شرایط برای نهضت ملی مسکن، ثبت نام شوند. همچنین پیشنهاد شده است که بحث نوسازی بافت های فرسوده را در دستور کار قرار دهیم. استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حتی تسهیلات خارجی هم جزو برنامه‌های صورت گرفته در این حوزه باشد تا با استفاده از این ظرفیت‌ها بتوانیم نیازهای مردم را پاسخ دهیم.
وی در خصوص وضعیت مسکن مهر گفت: بخشی از پروژه های مسکن مهر حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید زیرساخت های آن را اعم از گاز و برق تامین کنیم. حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده و فکر می‌کنم با توجه به اینکه بخشی از این پروژه‌ها، میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند می‌توان به سرعت تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.
نثاری با بیان اینکه ساخت یک میلیون مسکن در سال امکان پذیر نیست، اظهار داشت: وقتی توان ساخت سالی ۲۰۰ هزار مسکن را داریم، نمی توانیم پیش بینی ساخت یک میلیون واحد را بکنیم؛ زیرا این تناقضات، باعث ایجاد توقع در میان مردم می‌شود. کلاً فرایند ساخت مسکن دو ساله است و در صورت تامین اعتبار و زیرساخت ها، مسکن مهرهای نیمه کاره هم نهایتا یک ساله باید تکمیل و به دست متقاضیان برسد.
 


کد مطلب: 130913

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130913/۱۱۰-هزار-واحد-مسکن-مهر-هنوز-تکمیل-نشده

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir