کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنان فاش‌شده نتانیاهو در جلسه خصوصی درباره ایران

16 مهر 1403 ساعت 20:22


یک فایل صوتی از نتانیاهو در یک جلسه خصوصی با اعضای نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منتشر شده که او مطالب قابل توجهی را درباره پاسخ به حمله موشکی ایران می‌گوید.
نتانیاهو می‌گوید: حملات ایران باعث شده که ابهت و بازدارندگی ما از بین برود. ناچاریم به ایران پاسخ بدهیم و البته باید ملاحظه‌ای که در جلسه بیان شد مدنظر باشد، اگر نتوانیم پاسخ به حمله ایران بدهیم حجم ترس در داخل کشور بیشتر می‌شود و این خطرناک است. ما نمی‌خواهیم داخل کشورمان از این نابسامان تر بشود و وضع از این بدتر شود. او ادامه می‌دهد: ما برای پاسخ به ایران دو مسئله را باید در نظر بگیریم: اول اینکه پاسخ باید سطحی باشد تا ایران حمله مجدد نکند. فقط باید حمله اتفاق بیافتد حالا این حمله می‌تواند یک جایی صورت سطحی باشد. دوم اینکه این حمله باید در رسانه بزرگنمایی شود و بزرگ جلوه داده شود تا تاثیر رسانه‌ای بگذارد. نتانیاهو تصریح می‌کند: اما مهمتر از این‌ها کار رسانه‌ای است، باید قبل از عملیات ما علیه ایران، ترس در ایران حاکم شود، مشابه کاری که ایران با ما کرد، که باعث شد فروشگاه‌ها خالی شود و مردم ما نگران از وضعیت شدند این اتفاق باید در ایران بیافتد و نگرانی در ایران حاکم شود.
در این میان هم یک رسانه انگلیسی با بیان اینکه موشک‌های ایران در حمله هفته گذشته، توانستند بر تشکیلات پدافندی اسرائیل غلبه کنند، اعلام کرد، عدم وجود هیچگونه چشم‌انداز راهبردی برای اسرائیل در جنگ پیچیده در منطقه، عواقب وخیمی برای این رژیم دارد. در شرایطی که با گذشت یک سال از نبرد طوفان الاقصی در غزه، رژیم صهیونیستی به غیر از قتل عام غیرنظامیان بی‌گناه، هیچ دستاورد دیگری نداشته و نتوانست هیچ یک از اهداف جنگی خود و در راس آن نابودی مقاومت و بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه را محقق سازد، یک رسانه انگلیسی در سالگرد طوفان الاقصی در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل در چندین جبهه متحمل خسارات جانی و مادی سنگینی شده و علاوه بر آن شاهد فرسایش توان بازدارندگی اسرائیل هستیم. بنابراین سوال مهمی که مطرح می‌شود، این است که اسرائیل چگونه با این وضعیت برخورد
خواهد کرد؟
روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه گزارش خود به عملیات وعده صادق 2 ایران علیه رژیم صهیونیستی در پاسخ به شرارت‌های این رژیم اشاره و تاکید کرد: موج حمله موشکی ایران نشان داد که موشک‌های این کشور نه تنها می‌توانند بر تشکیلات دفاعی اسرائیل غلبه کنند، بلکه کلاهک‌های جنگی آنها دقیقاً در نقاط مورد نظر منفجر می‌شوند.گاردین به نقل از تحلیلگران غربی که تصاویر ماهواره‌ای از تلفات رژیم صهیونیستی در نتیجه حمله موشکی ایران را مورد بررسی قرار داده بودند، گزارش داد که با توجه به شرایط کنونی، آنچه که موجب نگرانی می‌شود این است که اگر درگیری مستقیم ایران با اسرائیل به یک رویارویی طولانی تبدیل شود، اسرائیل چگونه می‌خواهد در برابر ضربات مقاومت کند؟
این رسانه انگلیسی در ادامه به تلفات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان و هلاکت و زخمی شدن نزدیک به 200 نفر از آنها به دست رزمندگان حزب الله تنها طی یک هفته اشاره و تصریح کرد: بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل، مرزهای لبنان و اسرائیل (فلسطین اشغالی) شاهد درگیری‌های خشونت آمیزی میان ارتش اسرائیل با حزب الله از فاصله صفر بود. در این میان نظامیان اسرائیلی دست کم در 2 نقطه مختلف متحمل تلفات جانی قابل توجهی شدند.
گاردین در ادامه گزارش خود نوشت: حزب الله دارای قدرتی است که آن را قادر می‌سازد از مواضع خود در جنوب لبنان دفاع کند و از دهه‌ها قبل خودش را برای چنین روزی آماده کرده بود. همچنین در شرایطی که مقامات اسرائیلی سعی دارند حماس را به عنوان یک نیروی نظامی شکست خورده در غزه معرفی کنند، اما واقعیت‌ها نشان می‌دهد که حماس همچنان قدرت خود را به ویژه در شمال غزه حفظ کرده است.گاردین در پایان خاطرنشان کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که تناقض زیادی میان اظهارات رسمی اسرائیل و واقعیت موجود در سایه جنگ پیچیده در منطقه وجود دارد. در پایان سوالی که مطرح می‌شود این است که در این شرایط، آیا واقعاً اسرائیل چشم اندازی برای تشدید تنش‌ها با ایران دارد؟


کد مطلب: 130907

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130907/سخنان-فاش-شده-نتانیاهو-جلسه-خصوصی-درباره-ایران

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir