کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام وزیر امور خارجه از سفر به بیروت در شرایط جنگی

ایران محکم پای دوستان در لبنان خواهد بود

13 مهر 1403 ساعت 19:09


در میان جنگ و تجاوز رژیم صهیونیستی به لنبان، وزیر امور خارجه کشورمان سفر مهم خود به لبنان این پیام را به ملت لبنان و حزب‌الله و جهانیان مخابره کرد که مطمئن باشند که ایران محکم پای دوستانمان در لبنان هست و خواهد بود.
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده پس از دیدار با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان در جمع خبرنگاران گفت: سفر من اولا برای رایزنی بامقامات لبنان و مشورت‌های سیاسی در خصوص تحولات جاری است. ما در تماس مستقیم با دوستانمان در لبنان بودیم و اکنون هم خواهیم بود. لازم بود که از نزدیک رایزنی داشته باشیم.  وی افزود: همین طور بحث امدادرسانی به مردم لبنان است که در اثر بمباران وحشیانه از محل خود خارج شده و نیاز است کمک رسانی شود. از همه مهمتر اعلام همبستگی و همراهی با مردم لبنان علیه جنایات رژیم صهیونیستی است. عراقچی تصریح کرد: ایران همواره حامی لبنان و مردم لبنان، شیعیان و حزب الله لبنان بوده و این را لازم بود در محل و حضورا بگوییم.  وی تاکید کرد: مطمئن باشند که ایران محکم پای دوستانمان در لبنان هست و خواهد بود.اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص دیدار سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: عراقچی در دیدار با نخست وزیر میقاتی بر ضرورت تشدید تلاش‌های جمعی دیپلماتیک در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تفهیم این امر که توقف تجاوز اسرائیل علیه لبنان و نسل کشی مستمر فلسطینیان یک مسئولیت مشترک قانونی و اخلاقی همه دولت‌ها است، تأکید کرد: امت اسلامی و جهان عرب مسئولیت ویژه‌ای در این زمینه دارند. عراقچی نوشت: ما از سایر دولت‌های منطقه نیز دعوت می‌کنیم که در حمایت از لبنان، به ویژه در بحبوحه هجوم رژیم اسرائیل، استواری نشان دهند.وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بیروت و در دیدار با اعضای نمایندگی ایران در لبنان بر اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک ایران جهت حمایت از لبنان و منطقه در برابر شرارت‌های توسعه طلبانه رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که به همراه وزیر خارجه به لبنان سفر کرده بیان کرد که ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی تقدیم لبنان خواهد شد.سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ایران در همبستگی با مردم شجاع لبنان ثابت قدم است. همه منطقه باید وضعیت خطیری که لبنان با آن مواجه است و تبعات آن برای آینده ملت‌هایمان را دریابند.
لازم به ذکر است  معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه سلاح حزب‌الله و مقاومت نتیجه طبیعی اشغال‌گری و تجاوزات رژیم صهیونیستی است، گفت: ایران در حمایت و کمک به دولت،‌مردم و مقاومت لبنان در هر شرایطی دریغ نکرده و نخواهد کرد.
نشست تبیینی تخت روانچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با حضور سفرا، کارداران و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی و روسای دفاتر نمایندگی های سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به منظور تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملیات اخیر جمهوری اسلامی علیه رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل برگزار شد.معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن تشکر از حضور سفرا و رؤسای نمایندگی‌های مقیم در این نشست، عملیات اخیر جمهوری اسلامی علیه رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل را اقدامی ضروری و متناسب و در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع مندرج در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد توصیف و تاکید کرد: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در استیفای حق ذاتی دفاع مشروع صورت گرفته و انجام آن برای جلوگیری از شرارت های افزون تر رژیم صهیونیستی علیه کشور ما کاملا ضرورت داشته است و این عملیات پس از دو ماه خویشتن داری و روشن شدن انفعال شورای امنیت در اقدام علیه رژیم اشغالگر انجام شده و کاملا متناسب با شرارت های آن رژیم بوده است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه استفاده گسترده ارتش متجاوز رژیم اسرائیل از سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوعه ساخت ایالات متحده آمریکا نظیر بمب‌های سنگرشکن علیه مراکز غیرنظامی و مسکونی در لبنان را پرده دیگری از ارتکاب جنایت جنگی و نسل‌کشی از سوی این رژیم تروریستی دانست که در نتیجه این اقدامات وحشیانه، صدها تن از مردم بی‌گناه لبنان به فجیع‌ترین صورت به کام مرگ رفته و ده‌ها هزار تن دیگر دچار آسیب‌های جسمی و سوختگی شدند و موجب شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله رهبر و دبیرکل محبوب حزب الله لبنان و جمعی از شخصیت‌های سیاسی این حزب و همچنین سردار سرافراز عباس نیلفروشان که از جمله اتباع و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران و میهمان مردم لبنان بود، شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین حال آمادگی کامل را برای پاسخ به هر گونه اقدام تجاوزگرانه و تروریستی رژیم اسرائیل دارد و در صورت ارتکاب خطای دیگر از سوی رژیم در نقض حاکمیت، امنیت ملی و تعرض به منافع، اماکن و اتباع جمهوری اسلامی ایران گ، رژیم اسرائیل بی درنگ و با قاطعیت تمام پاسخی کوبنده و عبرت‌آموز دریافت خواهد نمود؛ همان گونه که این رژیم در عملیات وعده صادق یک و دو، از جانب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انهدام مراکز نظامی، اطلاعاتی و امنیتی خود، دریافت نمود.


کد مطلب: 130865

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130865/ایران-محکم-پای-دوستان-لبنان-خواهد

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir