کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غوغای پارا وزنه‌برداران ایران

18 شهريور 1403 ساعت 21:23


تیم اعزامی پاراالمپیک ایران با به دست آوردن 8 طلا و در مجموع با 25 مدال به کار خود پایان داد. دیروز دو طلای ارزشمند پارا وزنه برداری به وزنه برداران ایرانی رسید.
وزنه برداران پاراالمپیکی ایران دیروز دو طلای شیرین را به سبد مدال‌های کشورمان افزودند. علی اکبر غریب شاهی با رکورد شکنی پاراالمپیک به مدال طلا رسید و احمد امین زاده جانشین سیامند؛ آخرین مدال کاروان ایران در پاراالمپیک را بر گردن انداخت.
ملی‌پوش پاراوزنه ‌برداری ایران در هفدهمین دوره بازی‌های پاراالمپیک ضمن شکستن رکورد به مدال طلای این رشته دست یافت تا مدال طلای کاروان ورزش کشورمان به دست بیاید. در آخرین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پاراالمپیک، مسابقات وزنه برداری برگزار شد و علی اکبر غریب شاهی ملی پوش کشورمان در دسته ۱۰۷ کیلو گرم به مصاف رقیبانی از امارات، برزیل، مالزی، آمریکا، ژاپن، مکزیک، ازبکستان و مغولستان رفت.
غریب شاهی که ۴ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، در حرکت اول خود وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با موفقیت بالای سر برد و رکورد پاراالمپیک را هم شکست.او که رکورد دار جهان هم هست در دومین حرکت وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را درخواست داد که به درستی آن را مهار کرد و یک بار دیگر رکورد شکست.
سومین حرکت غریب شاهی وزنه ۲۶۱ کیلوگرمی بود که او در مهارش ناموفق بود و در نهایت با همان رکورد ۲۵۲ کیلو قهرمان پاراالمپیک پاریس شد. در این دسته وزنه بردار مغولستانی نقره گرفت و مدال برنز هم به نماینده مکزیک رسید.

شاهکار دوباره جانشین سیامند
احمد امین زاده در دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری به روی تخته رفت و به مدال طلا رسید. در روز پایانی بازی‌های پاراالمپیک پاریس 2024، احمد امین زاده در دسته +107 کیلوگرم به عنوان آخرین نماینده کاروان ایران به رقابت پرداخت که با توجه به مهار وزنه‌های 253 و 258 کیلوگرمی و اختلاف زیاد با رقبا، طلای خود را قطعی کرد. او در حرکت سوم وزنه 263 کیلوگرمی را بالای سر برد و با قاطعیت تاج قهرمانی سنگین وزن را بر سر گذاشت. این هشتمین طلا و بیست و پنجمین مدال کاروان ایران بود که آخرین مدال هم محسوب می شود. رکورد این دسته وزنی در اختیار زنده یاد سیامند رحمان است که در پاراالمپیک 2016 وزنه 310 کیلوگرمی را مهار کرد.


کد مطلب: 130613

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/news/130613/غوغای-پارا-وزنه-برداران-ایران

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir