?>?> سیاست روز - دشمن آمریکا رژیم جعلی اسرائیل است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دشمن آمریکا رژیم جعلی اسرائیل است

17 مهر 1403 ساعت 20:32


«کامالا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مدعی شده است؛ جمهوری اسلامی ایران دشمن اصلی ایالات متحده است. این یک سخن بیراه و بی‌ربط است که از سوی هریس و حتی دیگر مقامات آمریکایی علیه ایران مطرح می‌شود.
کافی است که به رفتارها و اقداماتی که رژیم جعلی اسرائیل در طول 80 سال اشغال فلسطین مرتکب شده نگاهی بیندازید تا ملطفت شوید که دشمن کدام است. یا نه نیازی به این همه بازگشت به تاریخ دور نیست، همین یک‌سال گذشته برای برانداز آنچه که از سوی رژیم صهیونیستی در دنیا بازتاب داشته کافی است.
پس از عملیات طوفان الاقصی که دقیقاً یکسال از آن می گذرد و البته حق قانونی و طبیعی مردم فلسطین برای مبارزه با اشغالکران است و در قوانین بین‌المللی نیز به آن تأکید و اشاره شده، رژیم جعلی و موقت اسرائیل دست به حملات جنایتکارانه به غزه و مناطق مسکونی آن زد در حالی که شاخه نظامی حماس در عملیات طوفان الاقصی نقش داشت و اگر هم رژیم صهیونیستی قصد جنگ دارد باید با حماس بجنگد نه مردم مظلوم و بی‌پناه غزه!
تاکنون از زمان عملیات طوفان الاقصی بیش از 42 هزار تن از مردم عادی، بی‌دفاع و مظلوم غزه به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به 100 هزار تن نیز مجروح شده‌اند و هزاران نفر نیز هنوز پیدا نشده‌اند.
آمریکا برای حمایت از رژیم جعلی اسرائیل میلیاردها دلار هزینه می‌کند. در قانون بودجه سالانه ایالات متحده یک بند کمک مالی سالیانه به رژیم موقت اسرائیل وجود دارد که بر اساس آن 8/3 میلیادر دلار به این رژیم پرداخت می‌شود. کمک مذکور به جز کمک‌های تسلیحاتی،‌ اقتصادی و غذایی به این رژیم است.
از زمان جنگ غزه تاکنون ایالات متحده کمک‌های ویژه‌ای به رژیم جعلی اسرائیل کرده است و در طول یکسال جنگ بیش از 50 میلیارد دلار به تل آویو کمک مالی کرده و طیف گسترده‌ای از تسلیحات و تجهیزات نظامی را به سوی اسرائیل جعلی روانه کرده است.
آمریکا تنها کمک‌های مالی و تسلیحاتی به رژیم موقت اسرائیل را تحمل نمی‌کند بلکه تبعات سیاسی و بین‌المللی آن را نیز باید بپذیرد و هزینه‌های آن را پرداخت کند.
جهان اکنون علیه رژیم صهیونیستی است، مردم جهان حتی مردم آ‌مریکا نیز با برپایی تظاهرات گسترده علیه رژیم جعلی خواهان پایان دادن به جنایات علیه مردم فلسطین و لبنان هستند.
رژیم اسرائیل با اقدامات خود در غرب آسیا به ویژه در فلسطین و لبنان آمریکا را نیز با خطر روبرو کرده است چرا که این رژیم باعث شده تا هزینه‌های مالی، اقتصادی و سیاسی ایالات متحده بالا برود. آمریکا تا چه زمانی توان ادامه چنین حمایتی را خواهد داشت؟
آیا هزینه و فایده‌ حمایت از رژیم صهیونیستی برای آمریکا همچنان فایده است یا هزینه به اضافه زیان؟
رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا پای آمریکا را به جنگ با ایران باز کند، تل آویو به خوبی می‌داند که توان نبرد با ایران را ندارد و اگر دست به حماقت بزند، در زمان بسیار کوتاهی نابود خواهد شد حتی اگر آمریکا هم ورود کند در نابودی اسرائیل تأخیر می‌افتد و تغییری در روند نابودی آن ایجاد نخواهد شد.
دنیای بدون رژیم اسرائیل قطعاً دنیایی بهتر و مناسب‌تر خواهد بود. عامل اصلی همه جنگ‌ها در منطقه رژیم صهیونیستی، آمریکا در حمایت از این رژیم، شریک جنایاتی است که در منطقه مرتکب می‌شود و اگر جنگ در منطقه فراگیر شود، عامل آن اسرائیل جعلی و آمریکا خواهد بود که از رژیم حمایت می‌کند. مردم آمریکا و دیگر کشورهای جهان به آگاهی رسیده‌اند و این آگاهی نسبت به جنایات اسرائیل و حمایت‌های آمریکا و غرب از آن هر روز بیشتر خواهد شد.
روزی خواهد رسید که مردم آمریکا علیه حاکمان خود خواهند شورید و مانع ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی خواهند شد. سرمایه گذاری روی رژیمی که رو به نابودی است دست به یک قمار از پیش باخته است.
 
محمد صفری


کد مطلب: 130927

آدرس مطلب :
https://www.siasatrooz.ir/fa/editorial/130927/دشمن-آمریکا-رژیم-جعلی-اسرائیل

سیاست روز
  https://www.siasatrooz.ir